לינקדאין: הוסרה האפשרות להתחבר לאנשים חדשים באמצעות "קבוצה משותפת"


LinkedIn[6

לינקדאין הסירה את האפשרות להתחבר לאנשים חדשים דרך סימון "חברים באותה קבוצה" .

מאז ומתמיד ידועה הרשת באיכות חבריה ובהתנהלות בה, כך שהדרך להתחבר לאנשים חדשים דרכה הצריכה פירוט אודות רקע הקשר.

לדוגמא, אם רציתם להתחבר ל"משה כהן" הרי שהייתם צריכים לעבור "תחקור" בו לינקדאין ביקש לברר על איזה רקע אתם מכירים את משה (מקום עבודה, חבר, קולגה וכד') ורק אז ניתן היה להתקדם לעבר לחיץ בקשת שיגור הקשר.

בתוך כך,רכיב נוח לשימוש היה "היכרות על רקע חברות באותה קבוצה" , הרי הוא לחיץ groups. אפשרות זו הייתה נוחה ביותר לשימוש על מנת לייצר קשר עם אנשים רבים, כל שהיה לעשות הוא להיות חברים באותה קבוצה של איש הקשר המבוקש. אפשרות זו הייתה קבועה בלינקדאין לפחות 10 שנים!

מדוע ביטלה לינקדאין אפשרות זו?

ובכן, ממש לא ברור! ואם להיות בוטה, הרי שזהו שינוי שחסר כל הצדקה.  ייתכן שמשתמשי לינקדאין מסויימים התלוננו בקול בנושא מול הרשת והשיגו את שלהם, שכן ראו בבקשות לקשר דרך קבוצה משותפת הטרדה.

ייתכן שלינקדאין מנסה להקשות על האפשרות שהייתה עד כה קלה על מנת להתחבר לאנשים חדשים ללא לשלם על חשבון פרימיום. בנימה אישית אציין שההרגשה היא שיותר ויותר רכיבי חינם בלינקדאין מבוטלים זה אחר זה והרשת צועדת לקראת רשת שעיקרה בתשלום.

ובכל זאת, כיצד ניתן לעקוף ולשלוח בקשה לקשר גם ללא רכיב "חברים באותה קבוצה"?

1.      שלחו בקשה לקשר דרך ציון העובדה שאתם קולגות. רק לא ניתן להפריז כאן היות שאם אכן הקשר ביניכם לבין אותו אדם רחוק מלהיות "קולגות" הרי שאתם מסתכנים בחוסר אמינות ובדיווח מהצד השני "___I don't know".

2.      שלחו בקשה לקשר וציינו שאתם חברים Friend. הקושי כאן הוא שאם מספר אנשים סימנו עליכם שאינם מכירים אתכם (אחרי ששיגרתם אליהם בקשה על רקע "חבר") הרי שתידרשו להזין כתובת אי-מייל של האדם אותו אתם מבקשים לחבר.

ובכן, ניתן לעקוף גם קושי זה באמצעות שלוש שיטות: א. חיפוש גוגל פשוט. ניתן לגלות את פרטי האדם, שם החברה וכתובת האימייל שלו ואז להזינה. ב. לבדוק אם האדם העלה את כתובת האי-מייל שלו בתמצית הפרופיל שלו או באיזור אחר בפרופיל שלו. ג. לחפש את הפרטים של האדם באמצעות אתר המידע data.com

3.      שיטת העתק – הדבק

א.         בקרו בפרופיל של האדם איתו אתם רוצים להתחבר.

ב.         הקליקו על לחיץ הכוכב המציין את הקשר ביניכם (relationship) על מנת לשמור אותם                          בתור קונקשן. (הכוכב מצוי מתחת לתמונת הפרופיל).

ג.          העתיקו את השם שלו..

ד.         הדביקו את שמו בשדה החיפוש באמצע העמוד.

ה.         בצעו "חפש" במנוע החיפוש.

ו.          יתקבל מסך עם שמו ואפשרות לשלוח "connect"

ז.          שלחו בקשה לקשר (לא תתבקשו לציין רקע).

4. השתמשו באופציית Open Link InMail. אופצייה זו מחייבת ששולח הבקשה לקשר והמקבל אותה שניהם בעלי פרימיום ובעלי רכיב Open Link

5. התחברו לאנשים דרך אפליקציית הסמארטפון. בדרך זו לא תתבקשו לציין מהיכן אתם מכירים. מצד שני גם אין אפשרות לשלוח בקשת קשר עם הערה אישית כך שלא תמיד מומלץ להשתמש בה, או לפחות להפעיל שיקול דעת כשעושים בה שימוש.

6. להתחבר דרך Rapportive. מדובר בשלוחת אימייל דרכה ניתן לראות אצל הקשרים שלכם את כל ההקשרים החברתיים שלהם, ובתוך כך האם יש להם לינקדאין וכיצד נקראים שם. משם ניתן לשלוח בקשה לקשר עם הודעה אישית שהפנייה היא דרך רפורטיב.

רפורטיב

לסיכום – חברו אנשים חדשים בחוכמה !

כשאתם שולחים בקשה לקשר לאנשים שאינכם מכירים אתם מסתכנים בדיווח מצדם על חוסר היכרות.

צעד זה עלול לגרום למצב בו אנשים יסמנו אתכם כספאמרים. עונשים של ספאמרים הוא הגבלת היכולת לחבר אנשים חדשים: רק דרך הזנת המייל של האיש המבוקש, מה שדי בלתי אפשרי לביצוע!

ולכן, כאשר אתם פונים לקשרים חדשים התחברו לאנשים שהם LION (מילה המציינת רצון להתחבר לאנשים שלא מכירים אישית) או הקפידו לשלוח בקשה לקשר עם הערה אישית על איזה רקע אתם פונים לאותם אנשים.

===================

התחברו אלי בלינקדאין

עקבו אחרי בטוויטר

התחברו אלי בפייסבוק



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *