ככה לא מרוויחים לקוח – טעויות נפוצות שבעלי עסקים קטנים עושים בשיווק דיגיטלי


לפני כמה ימים אישרתי למאמן עסקי להתחבר לרשת הקשרים העסקית שלי בלינקדאין. לא שראיתי שמשהו בעיסוק שלו קשור אלי ישירות, אבל היות והיה לו פרופיל תקין,תמונה נאותה ונראות עסקית טובה אישרתי.

לא קיבלתי ממנו שום מסר תודה או הסבר מדוע בחר להתחבר אלי,ניחא.

למחרת היום מגיע אלי למייל ניוזלטר של אותו מאמן. ניסיתי להיזכר, האם נרשמתי לניוזלטר שלו? ממש לא!

הבן אדם פשוט לקח את כתובת המייל שלי מהלינקדאין שלי והחל לשלוח לי, בלי שבחרתי, תוכן, מגזין שלם, שלו, בענייני אימון עסקי וכד'.

זו דוגמא לחוצפה ממדרגה ראשונה ואם נחזור לעולם השיווק , הרי שמדובר בספאם. זו דוגמא לעשיית ההיפך הגמור ממה שצריך לעשות כדי לשווק בצורה יעילה.

מהו שיווק יעיל

שיווק האינבאונד Inbound Marketing , שעושה שימוש בהפצת התוכן שלנו ברשתות כדי שאנשים יפנו אלינו, בא בדיוק מהכיוון ההפוך: אני בוחרת להיות מנויה שלך ! אני רוצה להיות מנויה שלך! אתה זוכה באמוני!

אותו מאמן משקיע רבות ביצירת תוכן, וברחבת קשריו העסקיים ברשתות וזה מצויין. ויש לציין שהתוכן שלו לא רע בכלל. אז איפה כאן הבעיה?

אני לא קהל היעד שלו וממש לא בחרתי להיות מנויה שלו למגזין! זו צריכה להיות ההחלטה שלי וזו זכות שהוא צריך להרוויח ביושר ולאורך זמן!

אז מה השיג אותו מאמן עסקי? אנטגוניזם, זה קודם כל. ואחר-כך הסרה מרשימת קשריי בלינקדאין והסרת המנוי שנכפה עלי לניוזלטר שלו.

 

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *