איך לכתוב תוכן שיווקי יעיל ולהפיצו בהצלחה ברשת


הפצה וויראלית- אפשר להסתפק גם באלפים בודדים

כשאתם קוראים תוכן שהגיע אליכם באמצעות הרשתות החברתיות די ברור לכם מדוע הוא הצליח. משהו שם פשוט עובד !
הנקודה היא שכשאתם, כמשווקים, מעוניינים לייצר תוכן דומה אתם פתאום מתחילים וודאי לשאול את את עצמכם "רגע.. על מה כדאי לכתוב?" או: "איך אצליח להפיץ את התוכן ?"

מאמרים רבים נכתבו בנושא תוכן ויראלי אבל אין עדיין נוסחא חד משמעית שאם תנהגו לפיה תצליחו ודאית. ומה זה בכלל ויראלי? אולי מספיק לכם להעלות את הכניסות החודשיות לבלוג/אתר שלכם מ 1000 ל – 2000 ? זה עשוי להיות הבדל משמעותי! לפיכך ממש אין צורך בטראפיק של מאות אלפים ובהשקעת זמן רבה כדי לייצר עוד פוטנציאל של לקוחות.
אני בוחרת לשתף כאן מספר תובנות מניסיוני האישי שיהיה לכם קל ליישם.
1. הפוסטים הטובים ביותר נכתבים מ"הבטן"

כתיבה בהתאם לממצאי גוגל אנליטיקס של האתר שלכם – חשובה מאוד. אבל למי יש זמן לשבת על זה כמו שצריך מדי שבוע? או אפילו חודש?
אז כדי שבכל זאת דברים יקרו, מותר לכם לכתוב גם "מהבטן" מתוך הידע המעמיק שלכם, מתוך ההרגשה הכי אינטואיטיבית במענה לשאלות:

"איך זה יעזור ללקוחות שלי?"
"איך אגרום ללקוח (הפוטנציאלי) שלי להיות שמח?"

2. הפוסטים הטובים ביותר נכתבים מתוך מענה לצורך מ"השטח"

נתקלתם בשאלה שחוזרת על עצמה מצד לקוחות?
ראיתם המון שאלות בקבוצה מסויימת בפייסבוק אודות נושא מסוים ואף מומחה לא הרים את הכפפה? יופי, יש לכם נושאים לוהטים לכתיבה.
ראיתם בדיוק כתבה בטלוויזיה שעוסקת בבעיה מסויימת של אנשים שהמוצר שלכם עשוי לפתור? כתבו מיד על כך והזכירו את האייטם בפוסט. רק תזכרו לכתוב זאת מיד, לא "אחר-כך".

3. הפוסטים שהקהל אוהב הם קצרים וממוקדים
יכול להיות שהכותרת שלכם מעניינת והפוסט מושקע אבל אם הוא יהיה ארוך מדי תאבדו אנשים יקרים בדרך. התמקדו ביצירת פוסט קצר ודינמי עם נקודות רבות וקצרות אך עם נושא מרכזי יחיד.

4. היו עילגים
טוב,לא לגמרי עילגים. אבל שפה גבוהה מדי עלולה להרתיע ולייצר הרגשה של "בית מרקחת". בלוג חברה או עמוד פייסבוק נועדו כדי לשדר עממיות ולחתור ליצירת קשר ישיר עם הקהל.
לפיכך גם סגנון השפה אמור לבטא אג'נדה זו וליצור הרגשה נעימה וחברית מספיק על מנת שהקהל יוכל לשוחח אתכם בעמוד/בבלוג.

5. לכו עד הסוף עם האמת המקצועית שלכם
לדוגמא, אם אתם משוכנעים שהלקוח עשוי לחסוך כסף על ידי ויתור על שירות מסוים למרות שיש המלצות רבות ברשת שלא לנהוג כך – עמדו על שלכם ולכו עם האמת שלכם עד הסוף. אנשים מעריכים כנות וקצת פרובוקטיביות לא הזיקה לאף אחד. אולי רק הביאה לו עוד קוראים ויצרה תגובות רבות ברשת.
שחו נגד הזרם, הסבירו מדוע אתם סבורים אחרת מיתר המומחים. ומדוע זה טוב ללקוח. הבידול מובטח.

6. הקפידו על כותרת ראשית וכותרות משנה מושכות
הקהל שלכם יבחר להתעמק בתוכן שלכם רק לפי הכותרות. הוא גם יבחר אם לשתף את הכתבה לפי כותרות אלה. למעשה, הוא לעיתים אפילו לא יטרח לקרוא את המאמר עד הסוף ! תודו שגם לכם זה קרה… אבל הוא כן יבחר לשתף ולהעביר אותו הלאה…!

לדוגמא, הגולשים נוהגים לסמן favorite לתוכן שאהבו בטוויטר.  אחר כך הם יוכלו למצוא אותו בקלות ולקרוא. בנוסף, הסימון מאותת לעוקבים שלהם שזה תוכן ראוי. יעזור לויראליות התוכן שלכם.

או,שהם ייעזרו באפליקציית המובייל פוקט, המסייעת לאסוף אייטמים חשובים לקריאה מאוחרת יותר.

7. גם רכב מרוץ חייבים להתניע – חלק א'
אתם חייבים לפתח לכם תשתית הפצה כלשהי במדיה החברתית כדי להתניע תהליך של הפצת תוכן שכתבתם. כל פוסט או סרטון ויראלי שראיתם ברשת התחיל כך. אם אין לכם בינתיים תשתית ראויה בקשו מחברים ולקוחות אוהדים שלכם שישתפו ויתניעו עבורכם את התהליך. זה מאסט.

8. גם רכב מרוץ חייבים להתניע – חלק ב'
טפחו קשרים עם בלוגרים ומשפיעיני רשת, לא רק עם עיתונאים. תתפלאו כמה הם ישמחו לעזור לכם לשתף תוכן ראוי שכתבתם אם ירכשו לכם אמון וכבוד. הכל במרחק בקשה נימוסית בצ'ט.

9. עלו על הגל – אקטואליה
יש נושא שיח חזק ברשת? בחדשות? כתבו תוכן ש"מתלבש" על כך או שקשור לנושא מזווית אחרת שטרם נלעסה. יש משבר? הידד! סכמו במהירות את המשבר ותנו את התובנה שלכם,כאיש המקצוע בנושא. רווח הטראפיק כולו שלכם. בדרך אל תשכחו להעלות תגיות הקשורות גם לתוכנית/למשבר/ לנושא בחדשות כדי להמשיך להנות מהטראפיק עוד חודשים קדימה.

10. מחזרו תוכן
יכול להיות שלפני שבוע או חודש הפוסט המדהים שלכם לא "תפס" ברשת. אל תתייאשו. מחזרו את התוכן והפיצו אותו שוב ברשתות. אנשים חדשים ייחשפו אליו ואנשים שאולי נחשפו בעבר ייזכרו ואולי טרם קראו אותו.
כתבו כפתיח מניע להקלקה תוכן חדש ומרענן. למעשה, הפתיח ש"מרים להנחתה" להקלקה מאוד חשוב, אז פשוט תחדשו אותו והקדישו לכך מחשבה.

התחברו אלי בפייסבוק

התחברו אלי בלינקדאין

עקבו אחרי בטוויטר

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *