שיווק מקצועי בלינקדאין – הכל מתחיל בפרופיל


לינקדאין - הקפידו על איכות הפרופיל שלכם

למי שאין הרבה זמן לעשייה ברשתות חברתיות ומחפש שיווק "ת'כלס" (לקהל יעד מקבלי החלטות בכירים) מומלץ שירכז את מאמציו ברשת הלינקדאין. רשת זו מונה כיום בישראל כחצי מליון איש והיא בין היחידות שלא רק שלא נפגעו מפריחת פייסבוק, אלא שהיא הולכת וצוברת תאוצה בכל העולם.

להלן כמה טיפים מה מומלץ לעשות כדי לייצר בסיס לפעילות מוצלחת. הכל מתחיל מהפרופיל.

1. הקפידו על השלמת הפרופיל שלכם ל100%. עשו הגהות לפני פרסום, העלו מידע טרי כולל מקום עבודה עכשוי ותאריכים. פרופיל מושקע עושה רושם נהדר וכבר אומר עליכם הרבה.

2. בחרו תמונה (חובה) עכשווית. הימנעו מלבחור את התמונה ההיא מהחופשה שלכם בתאילנד, אלא אחת כזאת מקצועית-רשמית. הבוס שלכם לא יהיה מרוצה אם כזו תמונה תתנוסס ותייצג את החברה. אם אתם מחפשים עבודה, אף מעסיק לא יתרשם מכזו תמונה גם הוא. חשוב להדגיש כאן את האבחנה מול פייסבוק שהנה רשת חברתית. לינקדאין היא רשת עסקים.

3. צאו למשימת הרחבת מעגל הקשרים שלכם בלינקדאין רק כאשר הפרופיל שלכם מעודכן לגמרי. בניגוד לפייסבוק, כאן, אם לא  תדייקו בהצגת הרזומה שלכם יש לעניין משמעות של חוסר רצינות ואי הבנת הפלטפורמה הזו לחלוטין.

4. בקשו המלצות מלקוחות על עבודתכם או על האתר שלכם, רק כאשר באמת התבצעו קשרי עבודה כאלה ורק כאשר האתר גמור ומוכן.הבינו, אף אחד לא יעניק לכם המלצה, גם אם מדובר בהיכרות קרובה, אם הוא יודע שהאתר שלכם גרוע… כי המלצה כזו מצביעה גם על המקצועיות של הממליץ.

5. המלצה שווה זהב א' – קבצו כמה פניות לממליצים חזקים וקוו שאכן תקבלו בחזרה כזו. אבל, אם לא חזרו אליכם תוך שבוועים ומעלה, סביר שכבר לא יחזרו. אל תנדנדו, המשיכו הלאה.

6. המלצה שווה זהב ב' – בקשו המלצה מהממונים עליכם ולא מהמקבילים לכם.

7. מומלץ לא להיות פוליטיים, דתיים וחברתיים בלינדקאין. אם אתם ממש מתעקשים, לכו על זה, אבל קחו בחשבון שאם אתם מחפשים עבודה או לקוחות, זה עלול לפסול אתכם בפני קשרים פונטציאלים.

8. השתתפות בקבוצות – הרשמו למספר קבוצות כזה שבהן תוכלו להיות גם מעורבים במידה זו או אחרת. "כל המוסיף גורע" – אם אתם רשומים ל-30 קבוצות אין פירושו שאתם המקצועיים ביותר בהכרח. אתרו את הקבוצות הדומיננטיות בתחומכם ופעלו רק בהן.

9. כאשר אתם מצרפים חברים חדשים – בדקו במי מדובר. בניגוד לפייסבוק, כאן איכות הקשרים גבוהה ובעלת משמעות, אין טעם להציף את הקיר שלכם ואת רשימת החברים בקשרים לא רלוונטים שלא יקדמו אתכם לשום מקום.

ציינו את המיומנויות שלכם - skills

10. אלמנט שיווקי חדש יחסית שלינקדאין הכניסו לפרופיל: מיומנויות. מלאו גם סעיף זה, בצורת תגיות. זה יכול רק לעזור ונעשה בלחיצת כפתור.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כתבה נהדרת! כל מילה בסלע 🙂 לינקדאין היא רשת חברתית עסקית עם ניחוח רציני ומושב.
    זה לא המקום ל"דאחקות ולצחוקים" של פייסבוק גם הסטאטוסים של לינקדאין יפנו למידע מקצועי, מאמרים שכתבתם או כאלה שאהבתם מהתחום שלכם, ולא משפט מחץ שנון ומצחיק…
    לפעמים כשמצטרפים לזירה חדשה, אני ממליצה בהתחלה רק לקרוא ולהקשיב – ולאחר שהלך הרוחות הובן להתחיל בהדרגה ולא לפרוץ בסערה – תנו לחברים הותיקים רגע להתרגל אליכם…