סודות הלינקדאין – מה שלינקדאין לא מגלה לך


LinkedIn[6

לאחרונה קראתי מאמר מצויין בנושא האמור, של מומחה המיתוג וויליאם ארודה. זה זמן רב אני מסתובבת עם התחושה שלא באמת צריך לעשות כל מה שלינקדאין "אומר" לנו לעשות. זוהי רשת המוכוונת הכנסות (מותר לה) אבל מצד שני, מותר גם לנו להשתמש בכלים החינמיים המוענקים לנו בצורה יצירתית    ולהתנהל ביתר אפקטיביות… ולכן שמחתי מאוד להיווכח שגם ארודה חושב כך! את דעתי בנושא הפרימיום כבר הבעתי פה בבלוג. הכנתי לפיכך סדרת פוסטים קצרים ,תרגום ועריכה של מאמרי המאסטר Arruda . להלן הראשון – בנושא פרופיל הלינקדאין.

מה שלינקדאין לא מגלה לכם – הפרופיל

1. עדכוני פרופיל: היו סודיים. כאשר אתם מעדכנים את פרופיל הלינקדאין שלכם אין יותר מעצבן מלראות את זה בפיד… הקשרים שלכם יקבלו התראה על כל שינוי שאתם עורכים ויתחרפנו… אז כאשר אתם במצב עריכה שנו את הגדרות העריכה והפכו את לוחות הפעילות שלכם למצב "only you". בסיום אל תשכחו להחזיר למצב public.
2. היסחפו עם תיאורי הכישורים שלכם. כן. אם יש לכם ארבע חוזקות לפיהן תרצו להיות מזוהים ולהשתמש בהם בפרופיל – עשו זאת באופן שחוזר על עצמו. לדוגמא, אם המיומנות שלכם היא "ניהול פרוייקטים", תארו את מקצועיותכם בתחום זה בתקציר וגם בתיאורי המיומנויות ושזרו זאת גם לאורך הניסיון המקצועי שלכם. הדבר יקל על מי שמחפש מומחה מתחומכם למצוא אתכם!
3. היו חמדנים. אין צורך לעקוב כמו "ילד טוב" אחר הפורמולה המומלצת של לינקדאין בדבר יצירת פוסט או תוכן אודות מקומות העבודה בהם עבדתם או אפילו כותרת התפקיד בו עסקתם.

נצלו את ה"שטח הנדל"ני" שמעניק לכם לינקדאין על מנת לקדם את הישגיכם המקצועיים בכל תפקיד על ידי הבלטתם בכל תקציר סעיף הניסיון שלכם, בפרט בכותרות. זה גם בסדר גמור שיהיו כפילויות בתאריכי עבודה! אני מנצלת את שורת הכותרת, לדוגמא

4. היו זיקית. אל תניחו שאחרים יודעים איך לאיית את שמכם או יודעים בהכרח ששיניתם אותו! כללו שמות חיבה, טעויות כתיב נפוצות, שמות קודמים שלכם, כינויים בהם הייתם ידועים בקשר עם קשרי עבר ושזרו אותם בפרופיל.

5. שעממו והגזימו במילים. הכירו את מגבלת התווים בכל קטגוריה והשתמשו בכל תו אפשרי. הדבר יעניק לכם את האפשרות לחזור על מילות מפתח שהינן קריטיות למציאתכם. קישור להגבלת התווים.

6. היו סלקטיביים. אל תרגישו מחוייבים לפרט כל דבר בו עסקתם במקומות העבודה בהם עבדתם! במיוחד אם הפרטים מדללים את המסר המיתוגי שלכם. הרגישו חופשיים להשמיט מקומות עבודה בהם עסקתם בתחילת הקריירה, אם הדבר אינו תורם תובנות לערך שלכם כפי שמוצג היום. לחילופין ,אגדו את כל הרישומים הישנים של עבודות עבר בכותרת אחת כמו "התמחויות" או "תקופת ניסיון".

7. אל תהיו מאורגנים. סדרו מחדש את התוכן בפרופיל (לינקדאין מאפשר זאת). הדבר יאפשר לכם להציג באופן מובלט את החשוב לכם ביותר ולהדגיש את החוזקות. הבונוס הוא שהדבר יבליט אתכם בהשוואה לאחרים, העוסקים בתחום דומה.

8. היו פרסונליים (א'). שלבו את ה POV שלכם (point of view) לתקציר המקצועי שלכם ולניסיון היכן שהדבר מתאים. הצטרפו לקבוצות היכן שאתם יכולים לחלוק את ה POV שלכם, בהקשר הניסיון המקצועי שלכם. זה אמצעי נהדר לבדל עצמכם משאר המתחרים.

9. היו פרסונליים (ב'). הפרופיל שלכם אינו רזומה או CV! כתבו כאילו אתם מנהלים שיחה עם מישהו. "הזריקו" אל הפרופיל את האישיות שלכם. תנו לאנשים לדעת על הערכים שלכם ועל התשוקות שלכם. בתקציר שלכם כתבו גם מה אתם עושים מחוץ לזמן העבודה. אתם רוצים הרי לגרום לאנשים לרצות להכירכם.

10. היו דחיינים. אל תגשו לבקשת קשר אלא רק לאחר שהשלמתם את הפרופיל שלכם על מנת שייראה "מליון דולר"! למה? כאשר תבקשו קשר הם יבחנו בדקדקנות את הפרופיל שלכם לפני שיחליטו אם הם מתחברים. הקשרים של כל אחד בלינקדאין הם שלוחת המוניטין האישי שלו!

11. אפקט ה 500+: אספו לפחות 500 קשרים. בנוסף לכך שמדובר בחיזוק רשת הקשרים והאפשרויות, הרי שיש אימפקט פסיכולוגי חיובי כאשר מביטים בפרופיל שלכם ורואים את מספר הקסם +500.

הצטרפו אלי ללינקדאין

התחברו אלי בפייסבוק

עקבו אחרי בטוויטר

לעובדי הייטק/עובדים לשעבר בלבד – מידע מעניין

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *