מדוע אתה צריך שיווק באמצעות משפיענים כדי להגדיל חשיפה ומכירות למוצר שלך


בבלוג שלי אני מרבה לכתוב על לינקדאין. הפעם אני חורגת ממנהגי..אני אוהבת במיוחד את התחום של יחסי ציבור באמצעות מובילי דיעה, מה שנקרא באנגלית INFLUENCE MARKETING. בעבר הפקתי אירועי בלוגרים ומובילי דיעה, ובהיותי בלוגרית בעצמי אני מתעניינת ומעורה בנושא מאוד.

אז מה זה בכלל מוביל דיעה ברשת?

נתחיל מדוגמא קטנה ומשם נפליג הלאה…

השבוע נודע על ביטול ה"מבצעים" המפליגים במחלקות הבשמים ברשתות המשביר, ניו פארם וסופר פארם , אחרי שרשתות אלו הבינו (תודות לתביעה ייצוגית, יצויין) שהקהל כבר מזמן חכם מדי מכדי מליפול בפח מחירי ה"מבצע" כביכול. אנשים כבר יודעים מה המחיר האמיתי של המוצר מלכתחילה, אז על מי הרשתות "עובדות"…?

הקהל מעוניין בשקיפות.באמינות. באמת (TRUTH).

בהקשר זה קל לפיכך להבין מדוע עולה כוח יחסי הציבור בכלל ואלו מבוססי מובילי הדיעה בפרט, שאינם מושתתים על פרסום, מבצעים ומניפולציות.

ומי הם מובילי הדיעה? בר רפאלי? נטלי דדון? לא בהכרח.

דמויות מסוגן בהחלט עשויות להביא למוצר שלכם חשיפה רחבה, אבל מה לגבי השפעה?

מה בנוגע להחלטה על רכישת אותו מוצר שהן מפרסמות? ובכן, הן לא בהכרח משפיעות.

אנשים מחפשים בראש ובראשונה אותנטיות.

הם מחפשים אנשים כמוהם, מ"פשוטי העם" שיכולים להמליץ על מלון או על רכב מסוים או על נעלי ספורט אם הם באמת טובים, סבירים או חלילה גרועים ולהזהיר מלרכוש אותם.והכל מתוך דיבור ישיר בגובה העיניים. שירי מחדרה שממליצה על מלון באילת לא מקבלת על כך שקל. היא כותבת את ההמלצה כי היא רוצה לעזור לאמהות כמוה לקבל את ההחלטה הנכונה, כי כבר הייתה שם ונהנתה.

אז אם הקהל מעוניין בממליצים אותנטיים מכאן שאדם הכותב בפייסבוק, או בבלוג משלו ויש לו תקשורות רבות ואיכותיות ברשת הופך לאדם מבוקש בעיני משרדי היח"צ.

הבלוגר הוא העיתונאי החדש

הכוח (קרי, ההשפעה) עבר מהמדיה הישנה (טלויזיה, רדיו,עיתונות מודפסת) למדיה החדשה (אינטרנט, רשת חברתיות). ובתוך זו החדשה עולה והולך כוחם של מובילי הדיעה – אינסטגרמרים, פייסבוקאים ,בלוגרים הפועלים בזירה החדשה והפופולארית.

לא, אין להם לשון מצוחצת בהכרח כמו עיתונאי, ואין להם עורך או צנזור. אז מה? אנשים מאמינים להם, וזה העיקר!

לפיכך, מותג/חברה/עסק שעדיין ממשיכים לתלות יותר חשיבות באמצעי המדיה הישנים (והיקרים יותר, יצויין) דומה לזה הנאחז בקרנות המזבח. אלו אמצעי מדיה מיושנים, יקרים, שהשפעתם הולכת ופוחתת.

ולכן אני ממליצה לכל עסק, חברה, ארגון, גדול או קטן לטפח היטב את קשרי המשפיענים שלו, כן, גם על חשבון תקציבי המדיה המסורתית, או לפחות לשלב בתמהיל השיווק והיח"צ את נושא ה INFLUENCE MARKETING.

====================

יש לכם שאלות בנושא? כתבו לי בצור קשר באתר או כתגובה לפוסט



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *