כלכלת האמהות החדשה


משווקים רבים נוטים לחשוב שפנייה לאמהות לצורך קידום המוצר שלהם צריכה להיות על בסיס רגשי בעיקר. המציאות מוכיחה שכדאי לגשת לדברים אחרת. אמהות הן שגרירות מסרים חכמות ומהוות סוכנות כלכליות לכל דבר, מומחיות הממסחרות בעצות ורעיונות.

מחקר McCann Truth Central האחרון, "The Truth About Moms", מגלה כי הרוב הרחב של אמהות רואות עצמן כמשפיעניות בתוך האקוסיסטם להן הן קוראות "כלכלת האמהות".

מותגים רבים מקווים להשיג ממליצות בקרב אמהות באמצעות אמהות בלוגריות. האמא הבלוגרית היא כוח שיש לקחת אותו בחשבון בתוך כלכלת האמהות. הבלוג של אותה האמא הוא אוצר לאמהות אחרות וזהו חלל בו מותגים יכולים לשחק תפקיד. סיבה מספר אחת לביקור אמהות באותם בלוגים היא על מנת לקבל רעיונות חדשים על מוצרים או השראה לפעילויות חדשות לבילוי עם ילדיהן.

הבלוגרית והמשפיענית

בלוגריות רבות החלו את קריירת הבלוג מתוך הרצון ליצור ארכיון, לספר את סיפור המשפחה שלהן ולבטא את היצירתיות שבהן. אך נשים – בלוגריות אלה מצאו עצמן מהר מאוד בסיטואציה עסקית. הדילמה של האמא הבלוגרית : "איך אני נשארת אותנטית, ומשמיעה עדיין את קולי בשילוב עבודה עם מותגים ועסקים"?

האמת היא שאין כאן באמת בעיה. רק 7% מהאמהות ,לפי המחקר, אומרות שהן מרגישות רע עם פרסומות בבלוגים שלהן. כל עוד התוכן מרגיש אותנטי ומתאים להן, הן מרוצות.

מערכת היחסים יכולה להיות הדדית ומועילה לשני הצדדים. המותג נותן קרדיט לבלוגרית ולהיפך. יחד עם זאת, מותגים המבססים את אסטרטגית השיווק שלהם רק על אמהות בלוגריות עלולים להפסיד. חילופי העצות בין האמהות הן הדם הזורם בקרב כלכלת האמהות. אמהות בלוגריות אינן בעלות המונופול על הניסיון. המחקר מצא ש 81% מהאמהות רואות עצמן כמומחיות לפחות בנושא "אמהי" אחד.

בקרב כל קבוצת חברות תמיד תמצאו את האמא ה"מבינה בענייני בריאות" שאמהות אחרות יתייעצו איתה כאשר לילדן יהיה סימפטום לא מובן כלשהו, או את האמא ה"בתיה עוזיאל" בחבורה, שתמיד יש לה רעיונות לקישוט ודקורציה למסיבות קונספט מהממות וזוג ידיים שיודעות לבצע את המלאכה…

נטע דורון
הפינטרסט של קלי ווייט – מובילת דיעה בארה"ב עם כ 600 אלף עוקבות

חולקות רעיונות

חלוקת רעיונות ודעות על מותגים ומוצרים הוא תחלופה חיונית בקרב אמהות. 73% מהאמהות מצהירות שהן נשאלו היכן רכשו דברים וכיצד השיגו עסקה כזו טובה. האמהות שואלות זו את זו איפה קנית את זה ואחרי שלושה שבועות קונות גם הן…דיברת על זה?  מבחינתה זה COOL והמלצה לרכישה..

חלוקת רעיונות וניסיון הם בבחינת חוב שנשים חשות חייבות, עבור שאר האמהות, כפי שהגדירה אמא אחת יפה. הגדרה מקורית אחרת להרגשה זו היא שהאמהות נמצאות ע"ל אותה הרכבת". אמהות רוצות להרגיש שהן תורמות. ייתכן שזו הסיבה לכך ש 88% מהנשים במחקר אומרות שכאשר הן שומעות על רעיון תורם או טיפ שווה הקשור להורות, הן רוצות לחלוק אותם.

נטע דורון
אמהות חולקות בפינטרסט – מה ניתן לעשות עם גלילי נייר טואלט

הטכנולוגיה מעצימה את הבאזז

ריבוי אמהות מומחיות אלה היא מנוע המועצם לכדי טורבו תודות לטכנולוגיה. החל מבניית הניסיון הבנקאי שלהן, דרך יצירת קשרים חדשים, ועד להפיכה ל"חיית קניות אינטרנטית" – אמהות שולטות בטכנולוגיה על מנת למקסם ולנצל את זמנן. למעשה, 67% מהאמהות מאמינות שטכנולוגיה עוזרת להן להיות אמהות טובות יותר.

אמהות חכמות אלה עולות ובולטות בשווקים מתעוררים כגון הודו וסין. האמהות מפוקסות כל הזמן על יעילות ושימושיות. ומי ידידן הטוב ביותר ? הסמארטפון ! זה הפך לכלי אמהי חיוני. 48% מהאמהות מסכימות שטכנולוגיה מפשטת את חייהן. 50% מהאמהות הנשואות היו מעדיפות לשמור את הסמארטפון שלהן או המחשב במקום את טבעת האירוסין…

האמא הכלכלית – מיהי?

אם מותגים מעוניינים לנצח בכלכלת האמהות החדשה והדינמית, עליהם לפתח אסטרטגיה שלא רק מפתחת עם האמהות הבלוגריות מערכות יחסים אלא מפעילה גם את יתר האמהות-משפיעניות שעונות על שאלות ומייעצות לחברותיהן על מיני נושאים (בריאות, תזונה, מתכונים או טכנולוגיה) על בסיס יומי ליתר האמהות: בפייסבוק, בגינת המשחקים, בעבודה או בבית הקפה השכונתי.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. Nice one Netta, check out http://momtrending.com . seems like a good fit 🙂