המדריך המקיף לשיווק בפייסבוק דרך תמונות הקאבר ( COVER PAGE)


קאבר עמוד הפייסבוק (cover page) שלכם הוא זירה שיווקית נהדרת. זהו מקום המפגש הראשון אותו בוחן הגולש. הוא בולט, הוא זכיר, וניתן לשלב בו טקסטים ותמונות ולתחלף ללא הגבלה.

  • האם אתם מנצלים את הקאבר של העמוד שלכם כיאות?
  • האם אתם מחליפים שם מסרים לעיתים קרובות?
  • אילו מסרים אתם בוחרים להעלות ?

בין אם אתם עמותה, חברה, עסק קטן או סלב כדאי מאוד לעשות שימוש מקסימלי ב COVER בעמוד הפייסבוק שלכם. גם אחרי שינויי ה – guidelines  האחרונים, שהגבילו את כמות הטקסט עדיין נותר הקאבר זירה אטרקטיבית לשיווק מסרים.

כך תגרמו לקאבר פייסבוק שלכם לשווק היטב!

1.מיתוג

העלו תמונה או אימג' המייצג נאמנה את החברה שלכם. הימנעו מהעלאה שרירותית של תמונות. אוהדים מצפים לראות ויז'ואל המקושר אסוציאטיבית עם המותג שלכם. משהו שיוכלו להתייחס אליו. כאשר התמונה אינה מתאימה לציפיות יש תחושת אכזבה, שלא לומר חוסר חיבור. הבינו מה מייצג המותג שלכם עבור הקהל ואז החליטו כיצד להעביר זאת הן דרך הויז'ואל ודרך המסר הרגשי.

נטע דורון
פמפרס-החיתול סופג. הכל רגוע. ישנים טוב.

נטע דורון

M&M – השוקולד המוכר והאהוב
נטע דורון
לתפוס רגעים מצחיקים.לתפוס את תשומת לב הגולש.שיזכור.

2. הכרזות
מוכנים להכריז על מוצר או שירות חדש? העלו זאת לתמונת הקאבר. התמונה תמשוך את תשומת ליבם של האוהדים ותייצר ציפייה.

לדוגמא, אם אתם מוכרים קאפקייס והצעתכם האחרונה היא טעם מיוחד מוקה קרמל, הרי שהעלאת תמונה או שתיים של קינוח מיוחד זה ישאיר את האוהדים שלכם מלאי ציפייה, התלהבות ובקשה לעוד. רק מומלץ שלפני שתעשו זאת, תעיינו שוב בקווים המנחים של פייסבוק לנושא.

נטע דורון
אורגניק סאות' מציגים מוצר חדש בקאבר

3. הרכיבו קולאז'

נטע דורון
הותק. הקטע החברתי שבשתייה. מותג שהוא דרך חיים. הוא החיים.

לעיתים תמונה אחת פשוטה לא תספיק. נסו קולאז'. צרו קולאז' צבעוני ועשיר המכיל  תמונות שמייצגות את מהות העסק. אם העסק קשור לגינון, הרכיבו קולאז' של גינות הלקוחות, חצרות בתים מרהיבים של גינות בטיפולכם. אם אתם חברת תיירות (מלונות) העלו פסיפס מדהים של חלק מהמלונות והנופים. אם אתם עסק קטן המציע פתרונות מגוונים, הציגו את השירותים והמוצרים הבולטים שלכם. יש לכם מספר תמונות מייצגות של העסק שיעבירו את האווירה? את המהות? אין כמו קולאז' כדי לשדר המסרים!

4. אוהד החודש

אם הקהל שלכם אוהב את המותג שלכם, רתמו את הערצתם. אחרי הכל, כוחה של המלצה מגורם שלישי לעולם תהיה חזקה ממילה שלכם על עצמכם.. בין אם תבחרו אוהד פעם בחודש, שבוע או יום, הוסיפו אותם לאפליקציית העמוד, כך שתכלול את תמונתם ותיאורם, כך שתיחשף לכל מי שיבקר בעמוד.

תוכלו להיות בטוחים שאותם אוהדים שנבחרו ייהנו מהכבוד שחלקתם להם ואף יספרו על כך ויפיצו את התמונה ברחבי הרשת.

נטע דורון
עושה כבוד לאוהדים. Mari Smith. מרצה,כותבת מתמחה במדיה חברתית

5. אירוע קרוב

האם יש לכם תאריך קרוב חשוב וראוי לציון? משיקים מוצר חדש? פותחים מקום/סניף חדש באיזור חדש בעיר? נצלו את ההזדמנות לעשות טיזינג לאירוע!

בנו התרגשות סביב השיווק והקמפיין של המאורע על ידי תקשורו בעיצוב הקאבר של עמוד הפייסבוק שלכם. רק זכרו, צרו עניין, אל תתנו את כל המידע עכשיו..

קמפיינים של טיזר עשויים להיות יעילים על ידי העלאת הסקרנות והשגת תשומת הלב של קהלכם. (קהל נישתי).

6. חגים ומועדים

חגגו תאריכים! חגים הם הזדמנות חינמית ליצור תוכן שאנשים כבר מחוברים אליהם רגשית ואכפת להם מהם. מה זה אומר? החברה שלכם אוהבת ליצור מקומות תעסוקה בישראל? וזה בדיוק יום העצמאות? איזו מקריות!

אולי זה ייראה לכם נדוש, אבל "פרגון" לחג וחיבורו לעמוד הפייסבוק שלכם יכול לתרום לחיבור וליצור בסיס נאמנות של האוהדים שלכם.

נטע דורון
חיבור חכם בין חג למותג. Usborne Books & More

7. מיקום

קדמו את המיקום שלכם / החנות בתמונת הקאבר. אם אתם ממוקמים בפינת מקום מרכזי בעיר, קדמו המיקום בתמונת הקאבר. באמצעות מיתוג יאות, תוכל ליצור זיהוי מקומי – ממותג הן באון ליין והן באוף ליין.

נטע דורון
כל הפרטים איך להגיע ואיפה אנחנו, עם תמונת אווירה – בקאבר.

8. תמונות של לקוחות מרוצים

תמונת קאבר המציגה לקוחות נהנים ממוצרי חברתכם או מהשירות שלכם היא שיטת פרסום מוצלחת וודאית. אם השבעתם את רצונם של לקוחות באופן וודאי הרי שלקוחות פוטנציאליים יהיו מעוניינים לראות ולשמוע מהם. זו דרך נפלאה לבנות אמון מיידי.

בתוך כך, נישת ה"לפני ואחרי" היא הבעת אמון והדגמת איכות המוצר בדרך מהירה מאוד.

נטע דורון
אין כמו סיפורים אישיים להוכיח הצלחה – בקאבר הפייסבוק

9. מאחורי הקלעים

הוסיפו את המגע האישי לתמונת הקאבר על ידי חשיפת הצוות המקצועי שעומד מאחורי המותג. תמונות מאחורי הקלעים הן דרך מהנה ומעניינת לאוהדים שלכם שמאפשרות להם להבין טוב יותר את פעילות החברה שלכם והשירותים. זה כמו חשיפה לגרסת הבמאי, בעת הכנת סרט או מאחורי הקלעים של תאטרון.. התמונות מרתקות..לראות את התהליך של רעיון הנולד ונוצר. קסם ועניין לאוהדים.

המוצר שלכם ודאי אינו סרט הוליוודי, אז כדאי בכל זאת שתחשבו מה אתם עושים, איך להשיג את התוצאה וכיצד להישאר מעניינים לאוהדים וללקוחות שלכם.

נטע דורון
הפנים מאחורי המותג. הצוות שעומד מאחורי השירות.

10. סלוגן קליט

יש לכם סלוגן קליט או אמרה חזקה שמגדירה את החברה שלכם? הציגו אותם לראווה ובגאווה בקאבר. זה יתפוס את תשומת הלב של כל מי שמחפש את העמוד שלכם ואת של האוהדים שלכם כמובן.

לדוגמא, אולד ספייס, באסטרטגיה זו, עם הסלוגן The Man Your Man Could Smell Like. הקמפיין היה הצלחה סוחפת והפך למייצג המותג שהותיר רושם ארוך טווח. היתרון כאן עבור המותג הוא האפשרויות הויראליות שבעניין המקושרות למותג ועבור מחלקת השיווק מדובר בחלום רטוב… אולד ספייס מרבים להעלות סלוגנים מדהימים, עד היום. רפרנס מוצלח.

11. ציטוטים מעוררי השראה

כולנו מחפשים פה ושם השראה… היו אתם אלה המעניקים אותה! עודדו ותנו מוטיביציה לאוהדים שלכם, העלו אמרה שיוכלו להיאחז בה ולזכור. חלק מהאוהדים עשויים אפילו לטפח כך יחסים ארוכי טווח עם העמוד שלכם.. לא קשה לדמיין כמה ציטוט אחד קטן, פשוט או אימג' או השילוב ביניהם יכולים להפוך לאותו אוהד את היום ממבאס למקסים..

נטע דורון
חברים. שייר. ג'נרל אלקטריק.

12. סכמו בקצרה מהם השירותים שלכם

נטע דורון
Interim Business Solutions.כל השירותים פרוסים בקאבר.יחד עם הויז'ואל המסר ברור ומזמין.

האם העסק שלכם הוא סטארט -אפ? אם כן, סביר שאנשים המבקרים בעמוד לא מכירים אותו ואת השירותים שאתם מעניקים. העלאת סיכום קצר של השירותים המוצעים או הדגשה של מרכיבים מסויימים יתנו לאוהדים דרך מהירה להבין במדויק לאן אתם מכוונים ולהתחבר.

תמונות קאבר בעמוד – לסיכום

1. כדאי לארגן אסטרטגיית תוכן מהודקת לתמונות הקאבר. אפשרויות המסרים והשילובים בין טקסטים לתמונות אין סופיות.

2. יש להכין גאנט פעילות (יומן מתוכנן) של אילו תמונות מעלים, מתי ומה רוצים להשיג בכך.

3. כדאי לחקור ולבדוק ללא הפסק פעילות יפה של מתחרים, ועמודים אחרים בארץ ובעולם, על מנת לקבל השראה.

4. זכרו תמיד לבדוק מה הקווים המנחים של פייסבוק לגבי שיווק באמצעות תמונת הקאבר.