הדרך למיתוג עסקי מוצלח – על חשיבות התחקיר וההיכרות עם עצמכם


images

          רד בול: סיפורו של משקה שמגשים לך חלומות (אקסטרים..)

מפגש שני ומרתק בתהליך הליווי של לימור ארליכמן,מומחית המיתוג. ושוב עולה חשיבות חקר התחרות הקיימת בשוק שכל עסק חייב לבצע.

מדוע הנושא חשוב? תתחילו מזה שאם אתם מחפשים בידול כדאי מאוד שתדעו מה כבר יש בשוק ובמה אתם מיוחדים.. מעניין לגלות שבעלי עסקים בקבוצה גילו אודות העסק שלהם הרבה תוך כדי החקר,מה שכבר היה שווה את המאמץ. (כן,גם אני..)

 וכיצד ניתן לבצע תחקיר כזה?

  • חיפוש בגוגל
  • חיפוש ברשתות חברתיות (פורומים,בלוגים,שאלות-תשובות)
  • שיח עם לקוחות
  • שאלונים ללקוחות (ייתכן ששקלו אחרים לפני ששכרו את השירות שלכם-איך הגיעו אליהם?)
  • סיורי לקוח סמוי
  • חקר מילים בכלי הגוגל אד וורדס – לראות נפחי חיפושים וכסף שמפרסמים מוכנים לשים על מילים מסויימות.

מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?

סימן שאלה

שלב קריטי בו יש לקבל החלטה, עבור כל בית עסק, גדול כקטן והוא התשובה לשאלה "מה אתה רוצה להיות?". ייתכן שזה נשמע כשאלה טריוויאלית, אבל לימור מספרת כי בעלי עסקים רבים נופלים בה. מכאן ועד "התברברות" מיתוגית הדרך קצרה. אבל ברגע שכן יש החלטה ומיקוד עוברים לשלב הבא שהוא לספר לעולם על כך (פרק האיך..).

מכאן ניתן להבין עד כמה הבסיס, השלד, חשובים אם רוצים שייבנה משהו על יסודות ראויים ועל צירים המייצגים נאמנה ובאופן הברור ביותר את היתרונות המובהקים של העסק. לא פלא, איפה, שגם המפגשים הראשונים אצל לימור התרכזו בכך.

משקה טבעי,לדוגמא, יכול להיות משקה-אלכוהולי קליל נהנתני, או, מצד שני, חומר בעל סגולות מרפא. מכאן ניתן להבין כמה חשוב לקבוע כיצד הוא נתפס-הן בעיני בעל העסק עצמו והן מול הלקוחות הפוטנציאליים.

לימור ארליכמן
לימור ארליכמן – לשאול את השאלות החשובות באמת כדי לקדם את העסק שלך

סיעור מוחות משותף

היכולת לדסקס אודות כל עסק ולבצע סיעור מוחות קבוצתי בהתאם למה שנלמד בקבוצה היא לא יותר ממדהימה. מבחינתי הדבר מהווה ערך מוסף עצום (בנוסף לידע של המרצה..) . היכולת להקשיב ולראות כיצד אחרים בקבוצה מיישמים את הנאמר הן בכיתה או תוך כדי תהליך בוובינר היא חוכמת ההמונים הלכה למעשה.

אז נכון שאין מה להשוות בין עסק דיגיטל מופשט לבין עסק המייצר מיצים או המייצר פתרונות טכנולוגים אבל בבסיסו של דבר – הרעיון אחיד לכולם.

בתוך סיעור המוחות גילינו כמה מוחות מבריקים בתחום הקופי, וכלל, ההוויה בקבוצה היא של מוחות מוכשרים התורמים אלה לאלה תובנות. כוח הקבוצה היא בכך שחבריה מחזקים,מאוששים או פותחים דלתות חשיבה אלה לאלה. בעל העסק עצמו, שחשב שהוא יודע על עצמו הרבה, לא ידע הכל,מסתבר. לימור היא כמו מנצחת לכל התזמורת הזאת..כל אלה מעבירים את זמן המפגש בכיף..

מיתוג הוא הקצנה

atkinsdiagram

        דיאטת אטקינס – ללכת עם האמת עד הסוף (מיתוג שיטה)
                 (תמונה: uwstudentweb.uwyou.edu)

שלב מתקדם הבא הוא בעצם להקצין את היכולות,היתרונות שלכם וללכת עם האג'נדה "עד הסוף". שוב, נשמע ברור מאליו, אבל יש להגיע לרמות פילטור גבוהות ביותר כדי להבין על מה מדברים. מה ממתגים? ומה היתרונות? ומה הבשורה ללקוח, ומה זה נותן לו?

ולא, אל תיפלו בפח הwanna be,זה כל-כך קל.. כדאי מאוד שתהיו נאמנים לעצמכם..שתהיו אתם… מסתבר שלדעת לברור את האמת הזו מכל החומרים היא לא יותר מאומנות!

ןמה בעצם ממתגים? המיתוג יכול להיות לאו דווקא של חברה או מוצר. הוא עשוי להיות מיתוג של שיטה ייחודית. חשבו על כך שבעצם דיאטת אטקינס או מכון אדלר הם בדיוק זה..!

מתודולוגיה ותרשימים – המחשה ויזואלית

החלק המדהים ביותר במפגשים – הכנת שיעורי הבית..בניגוד לאוניברסיטה או אפילו בקורסים אחרים בהם נכחתי בחיי, כאן מדובר בתרגום כל הנאמר לעשייה הכי ת'כלסית. כפי שבמדיה החברתית והיח"צ הדיגיטלי אני אוהבת לראות את כל הנתונים אודות הרגלי גלישה, נפח פעילות ברשתות וכד' בצורת אינפוגרפיקה כדי לייצר תובנות מהירות אך מעמיקות, גם כאן, מתודת שיעורי הבית המבוססת בין השאר על המחשה ויזואלית של נתונים.

זוהי שיטה יעילה ביותר. האם ניתן לראות את הבידול שלכם ממש מול העיניים בצורת תרשים? מסתבר שכן…(טוב,אחרי כמה סודות שלימור מספרת..)



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *