איך תקדם את המותג שלך ברשת? באמצעות העובדים!


חברות רבות, גדולות כקטנות, מעוניינות בקידום הנוכחות שלהן ברשת. הוכח שנוכחות מסיבית ושיטתית מייצרת יותר חשיפה ובתוך כך הזדמנויות עסקיות מצויינות.ואם זה לא מספיק, הרי שמיתוג מעסיק חיובי נוצר באמצעות נוכחות עובדי החברה ברשת.

הבעיה: אין מספיק תוכן, אין מספיק עובדים שמוכנים לקחת חלק בפעילות וגם קשה להתמיד, גם אם החברה החלה בתהליך.

נו,כל אילו תירוצים. לא ברור לי מדוע בחולייה הזאת, שדומה כי קל להגיע בה להצלחה, נוטים ארגונים רבים לפספס.

קראתי את מאמרו המצויין של מומחה המיתוג וויליאם ארודה שבדיוק מדבר על נקודה זו,בדגש על נוכחות לינקדאין.

אני שמחה להביא כאן את עיקרי הדברים.

1. לא רק שעובדי החברה הם נכס מיתוגי הרי שהם גם נכס למאמץ גיוס כוח אדם.ארודה מביא דוח המדגים כמה מוצלח גיוס באמצעות עובדים. כאשר ההפנייה מגיעה דרך עובד הרי שאחוזי הנשירה מהחברה יורדים ל 23% בלבד בהשוואה לעובדים שגוייסו בדרכים אחרות והעובדים שגייסו אחרים חשים תחושת שייכות לחברה וסיכוייהם לעזוב הם 30% פחות מהשאר.

2. חברות צריכות להשתמש בצורה מסיבית ברשת לינקדאין. זו רשת מספר אחת לעשייה עסקית ולתקשורת ארגונית-חברתית-עסקית. מעבר לכך –  אנשים בודקים אודות החברה שלך בלינקדאין,ומתרשמים בהתאם. לא רק עמוד החברה – אלא כל עובדי החברה. כיצד הם מוצגים? מה המסרים שם? כל אלה מהווים נכס דיגיטלי של החברה. או שלא – לאלה שלא הכירו בחשיבות הנוכחות!

3. עובדי החברה בלינקדאין הם שגרירים כפולים: גם בתור מגייסי כוח אדם פוטנציאלי לארגון וגם בתור שגרירי מותג. השיח שלהם בקבוצות מקצועיות חשוב מאוד לפיכך. ארגון צריך לשאוף שתהיה כזו עשייה ברשת הלינקדאין מטעם עובדיו.

4. לחברות להן ייצוג יותר נרחב בלינקדאין,באמצעות עובדי החברה, יש יותר עוקבים בעמודי החברה ויש נוכחות עסקית עדיפה.כך תכני החברה מוצגים בפני יותר עיניים.

5. ללינקדאין כלי עוצמתי של בוגרי מוסדות השכלה Linkedin Alumni וזו עוד הזדמנות להגיע לאנשים איכותיים ככוח עבודה וככוח רשת עסקית. יש לעודד עובדים למלא את ההשכלה שלהם וליצור בכך עוד רשת של בוגרי מוסדות אקדמיה.

6. חברה שלא ביססה מדיניות שימוש בלינקדאין מפספסת בגדול – התכנים שהיא משקיעה המון משאבי זמן וכסף בייצורם אינם נחשפים מספיק, זה כמו לנסוע בהילוך סרק במשאית. החשיפה מוגבלת מראש. חבל.

7. עידוד השימוש בלינקדאין על ידי העובדים מעניק גם להם מיתוג אישי וביסוסם כאוטוריטה. חשוב שהם יבינו זאת. זה מצב שבו  כולם מרוויחים.

8. היתרון היחסי – יותר ויותר חברות בארה"ב מבינות את חשיבות ביסוס הנוכחות הכלל ארגונית בלינקדאין ומייצרות תכנית בהתאם. ולכן היתרון היחסי של אלה ששם הולך ונחלש..כי כולם שם..מה שנותר לעשות, לחברות שטרם הפנימו זאת, הוא לפחות לשאוף להיות שם ,גם אם לא בהילוך רביעי. תרצו זה כמו מה שהיה פעם – חברה ללא אתר אינטרנט שהבינה רק מאוחר יותר כמה זה חשוב.

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *