איך תמצאו עבודה בניהול מדיה חברתית


מיתוג אישי, נטע דורון
מתגו עצמכם ברשת לפני שאתם מחפשים עבודה

הצורך הגובר בשיווק בזירת המדיה החברתית עבור חברות ועסקים יצר הזדמנויות תעסוקה רבות בתחום. רבים, לפיכך, לומדים ומתמקצעים בנישה זו. מצד שני, השוק הולך ונהיה רווי במציעי שירות זה, כך שהתחרות גוברת. לפיכך, אנשים הממשיכים "לעבוד" בחיפוש עבודה לפי סדרי "העולם הישן"  (מודעות דרושים בעיתונים או בדרושים אינטרנטיים) הם בעלי סיכויים נמוכים להשיג עבודה בתחום.

חיפוש עבודה בעידן הניו – מדיה: שנו את הגישה

חיפוש אחר משרות בתחום מדיה חברתית בדרכים הקונבנציונליות לא מאפשר ליצור יתרון מבדל, ואותם דורשי עבודה נבלעים בים של מועמדים אחרים המתחרים להם.  זאת ועוד, מי שאינו יוצר לעצמו נוכחות דיגיטלית מספיק רצינית ברשת אינו יכול להעיד על עצמו כמבין בתחום.

מה ניתן לעשות?

בראש ובראשונה יש "לעבוד" במיתוג האישי – לתכנן ולבנות את התשתית הדיגיטלית שלכם ברשתות החברתיות על מנת להטביע חותם מקצועי שייעשה את כל ההבדל. גם מי שחסר ניסיון יכול לעשות עבודה יפה ומקצועית.

השקעה ביצירת נוכחות דיגיטלית וכתיבת תוכן יעזרו תוך זמן קצר להופיע בחיפושים וחיתוכים שאנשי כח אדם מבצעים ברחבי הרשתות, כאשר הם תרים אחר עובדים מובחרים.  ולא רק במגייסים מטעם חברות כח אדם מדובר: גם עובדי משאבי אנוש של חברות וגופים גדולים במשק מסתובבים בזירות הסושיאל השונות ומחפשים מועמדים ראויים.

מגייסים אלה לא תמיד מפרסמים משרות בכלים הקונבנציונלים והם אינם מעוניינים להיות מוצפים במאות קו"ח בלתי מתאימים. הם מעדיפים לבצע את החיפוש במאגר האנושי המקצועי הקיים ברשתות החברתיות. אבל, אם אתם לא שם – איך הם ימצאו אתכם?

נטע דורון
מיתוג אישי נכון במדיה החברתית ישיג לכם עבודה

אני מחפש עבודה – באילו תשתיות חברתיות כדאי לי להשקיע?

אם אתם מבקשים לייצר בסיס איתן בזירת המדיה החברתית ולמתג עצמכם ברשת במהירות – התחילו משלושת פלטפורמות אלה:

1. לינקדאין

זוהי הזירה של אנשי המקצוע ללא "רעשים" חברתיים. מנהלי כח אדם, ומגייסים מקצועיים אוהבים אותה מאוד ונמצאים בעיקר בה. ללינקדאין קיים מנוע חיפוש יעיל של אנשים, מקצועות, מיומנויות וקבוצות מקצועיות עם יכולת דיוק מרבית.

לפיכך, למי שמחפש עובדים שווה לפעול ולרכז מאמצים אך ורק בלינקדאין. אם תשכילו לפעול שם ולבנות פרופיל לינקאין ראוי, הרי שתעלו בתוצאות החיפושים ברשת.  ומכאן ועד קבלת פנייה באינבוקס להצעת עבודה המרחק כבר לא רב.

פרופיל בלינקדאין יאפשר לדעת עליכם מבחינה מקצועית הכל ביעילות מהירה. (גוגל על שמכם וקליק לפרופיל). אין זירה מתאימה יותר למיתוג מקצועי מאשר בלינקדאין.

טיפ: הקפידו בייחוד על שורת הכותרת ונסו לבדל עצמכם כבר שם. למה? כדי שיקליקו עליכם הראשונים אחרי שכבר תעלו בתוצאות החיפוש של "מנהל מדיה חברתית". כותרות אפשריות לדוגמא:

  • מומחה מדיה חברתית | קידום עסקים בפייסבוק
  • פתרונות יצירתיים ליצירת נוכחות דיגיטלית מכירתית

איך מתחילים? פתחו פרופיל ולמדו את הכלי קודם כל דרך LI Help Center

2. טוויטר

יש ויטענו שהטוויטר בארץ "לא תפס", וייתכן שיש בזה מן הצדק, אם משווים זאת לפופולאריות הפלטפורמה בארה"ב. יחד עם זאת, קיימת קהילת טוויטר חיה ובועטת בארץ. הקהל ברשת זו פעיל ועירני וקל מאוד לתפעל את הנוכחות שם.

מספיק להעלות טוויטים קצרצרים עם קונספט שחוזר על עצמו, דרך אפלקיציית טוויטר במובייל, או לפרסם מאמרים שממילא אתם מעלים בבלוג גם בטוויטר, ויש לכם כבר נוכחות בזירה חשובה זו וכלי המקדם את השם שלכם בגוגל – בלי הרבה מאמץ. בנוסף, אם הטוויטים שלכם מיוחדים, תזכו לריטוויט מצד העוקבים, ולחשיפה נוספת ללא השקעה של זמן עבודה.

למה לוותר אם כך על הטוויטר?

3. פייסבוק

אתם לא חייבים לפתוח לעצמכם עמוד ולקרוא לעצמכם "יניב יניבון – מנהל מדיה חברתית".  בייחוד אם אין לכם הרבה מה להגיד. להתחיל לאסוף לייקים לעמוד – זה מייגע. אז עדיף לחכות עם זה, בייחוד אם אתם ממש בתחילת הקריירה שלכם.

מה כן תוכלו לעשות?

  • התייחסו לפרופיל שלכם הקיים בתור פרופיל חצי מקצועי.  צרפו לחברים שלכם גם אנשים ממעגלי היכרות רחבים יותר. קולגות.
  • הפסיקו להעלות תכנים אישיים מדי שנוגעים רק לחברים הקרובים והתחילו להכניס לתמהיל התוכן שלכם גם כתבות מהארץ ומהעולם הנוגעות לעולם המדיה החברתית.
  • תכנים העלולים להיות מביכים ובלתי ראויים ברמה המקצועית – הימנעו לחלוטין מלהעלותם.
  • יש לכם אג'נדה חברתית או צרכנית שבוערת בכם? מצויין. תנו לה ביטוי כרגיל בפרופיל האישי-מקצועי. זה יותר מעניין מדף לייקים פרווה וייתכן שדווקא מכיוון זה תבוא אליכם הצעת העבודה הראשונה.
  • תנו פרשנות משלכם ללינק. הביעו דעה. שתפו את החברים במחקר או קליפ מעניין במיוחד שנחשפתם אליו. ככל שתהיו יותר מעניינים ויותר עקביים כך תייצרו את האמירה שלכם, שאתם "בעסק", מבלי להכריז על כך בעמוד "לייק" רשמי.
  • העלו תכנים מקצועיים בפרופיל שלכם הנוגעים לנושא מסויים בתחום שיווק במדיה חברתית, לדוגמא: פרסום בפייסבוק, מיתוג פוליטיקאים, שיווק WOM וכד'.
  • ומה אם צברתם כבר המון חברים? אז תוכלו לשקול לפתוח עמוד לייק על שמכם וזה כבר יהיה שלב בשל לכך.

4. בלוג

פתחו בלוג מקצועי בוורדפרס או בלוגר. אין צורך לרכוש דומיין בשלב זה.

כתבו בבלוג על עולם המדיה החברתית, על הדברים שאתם הכי אוהבים ושהכי מדברים אליכם…אל תתפתו לכתוב על מה שאחרים כותבים או על דברים ברומו של עולם בהכרח. הכתיבה על הנושאים שאתם הכי בקיאים בהם והכי מעניינים אתכם תעניק לכם את המפתח להצלחה: התמדה.

ומדוע זה חשוב? כי יצירת תוכן אין לה תחליף בעולם השיווקי, ובפרט בתחום המדיה החברתית.

הענקת ידע ושיתוף מידע הם יסודות השיווק במדיה החברתית. ככל שתייצרו יותר תכנים וככל שתכתבו על דברים מעניינים יותר כך תרוויחו יותר מיתוג והפצה ברשת. מכאן ועד שיפנו אליכם בין אם לפרוייקט קטן או  להצעת עבודה המרחק באמת כבר קצר. והכל תודות לתוכן שלכם…

מי אמר שהכל קשרים?

בהצלחה!

 

http://www.blogdash.com/edit_profile/blog_claim/blog_claim.png?s=5800b5bc5e530ae2bdf2779e8a52ab42



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. את רמת החשיפה השפעה שלך באינטרנט אפשר למדוד על ידי כלים שמנתחים זאת כמו topwebperson.com שבודק חשיפה ברמה הגלובלית או klout.com שבודק את החשיפה רק בפייסבוק וטוויטר.

  2. עמית,תודה. קלאוט הוא מדד בהחלט מעולה. אפשר פשוט לבדוק גם כך: כמה פעמים עליתי בחיפושים בלינקדאין (זה מידע שיש בכל פרופיל), כמה הצעות לקשר אני מקבל מדי שבוע בלינקדאין, כמה צפיות יש בפוסטים שלי בבלוג, כמה retweets יש לציוצים שלי וכד'.