איך לשווק עסק קטן באמצעות בלוג – 5 טיפים מהירים


רבים יודעים שבלוג יכול להיות אמצעי שיווק נהדר לעסק הקטן. אבל מאיפה מתחילים? היכן פותחים? מה כותבים?

להלן מקבץ קצר של טיפים שלי בעניין, קלים לביצוע.

1. איפה לפתוח בלוג

כאן צריך לחלק את האפשרויות לשתיים:

א. בלוגים שמתארחים אצל אתרים ושניתן לפתוח אצלם בלוג ולהנות מהמטרייה השיווקית והקהילות שלהם. לדוגמא: סלונה, און-לייף ,תפוז, נענע10,טאמבלר.

  • החיסרון: אתם אורחים. המשמעות: יכולת עיצוב ומונטיזיציה אפסיים.חוסר בעלות על הנכס.
  • היתרונות: אפשרות למונטיזציה עקיפה. לדוגמא: תחקירן שראה את הפוסט שלכם בסלונה ופנה אליכם ומשם התפתח מהלך של ראיון וחשיפת יח"צ שהניעה מומנטום שיווקי יפה. קידום אורגני: הבלוג יקבל חשיפה וקידום מהירים יותר אם תצאו לדרך בבלוג עצמאי כי הוא יושב כאורח באתר חזק.

ההמלצה שלי:

למי שעושה את צעדיו הראשונים בבלוגוספירה: פתחו בלוג באתרים דמויי סלונה. עם גדילת התהליך שאפו "לעבור דירה" לבלוג משלכם והשתמשו בבלוג באותו אתר כבלוג המפנה טראפיק לראשי. (בלוג לוויין).

למי שמכיר את תחום הבלוגוספירה, ויודע קצת SEO – פתחו ישר בלוג עצמאי בוורדפרס. (לטעמי זו הפלטפורמה הטובה ביותר, בהשוואה לוויקס או לבלוגר). מחקרים מראים שהקהל העולמי "מצביע ברגליים" ובוחר וורדפרס הרבה יותר לעומת כל פלטפורמה אחרת.

2. על מה כותבים

כדאי לבחור נישה ולהתמקד בה. התפזרות תוכן תייצר מצב של "תפסת מרובה לא תפסת".

לדוגמא: אם אתם עסק קייטרינג בשרון התרכזו בתכנים הקשורים למנות המובחרות והחשובות ביותר שלכם. גולת הכותרת שלכם הן המנות הבשריות? התמקדו בעולם קולינארי זה.

חשבו על אסטרטגיית מלים הקשורה לבשרים ולמיקום שלכם בשרון. לאורך זמן תראו (ויחסית די מהר) שמי שמחפש עסקים כשלכם יגיע אליכם דרך הגוגל כי אנשים מחפשים בהצלבות מידע ואם תתמידו ביצירת תוכן בבלוג במיקוד זה הרי שהמאמצים שלכם ישתלמו בסופו של דבר.

הקלו על עצמכם: אל תכתבו על משהו שמראש אין לכם מספיק ידע אודותיו, שלא "בוער" בעצמותיכם או שאין מי שיתפנה לכתוב עליו מטעם החברה. בחרו נושאים שהם הכי אינטואיטיביים לעסק ושתוכלו לכתוב עליהם בצורה הקלה והמהירה ביותר.

רעיונות לכותרות ותוכן שתמיד גולשים מעריכים:

  • פוסטים על "איך ל…"
  • פוסטים של רשימות: "10 טיפים מהירים ל.."
  • פוסטים של קבצי מידע, קישורים ומקור ידע, לימוד
  • פוסטים אישיים: "איך עיצבתי את חדר הילדים ב 10 ימים"
  • פוסטים על לשון השלילה: 5 טעויות שבעלי עסקים עושים בשיווק הדיגיטל שלהם (מחקרים הוכיחו שהשלילה מושכת יותר את עין הגולש והקריאה!)

3. כמה לכתוב

האידאל הוא לפחות 4 פוסטים בחודש. אם אתם יכולים יותר – מה טוב! חשיבות עליונה להתמדה.

העדיפות היא ליותר תוכן מאשר ליותר איכות.

אל תטעו, זה לא אומר שכל פוסט שמעלים לא אמור להיות בעל ערך מוסף לגולש. אבל גם ב 200 מילה עם תמונה וקישור למקור ידע כלשהו תוכלו לסגור את הפינה ולתת ערך לגולש. חשבו איך להפוך ל"מכונת ידע" עבור הגולש שלכם. אל תחשבו כמה זה קשה לייצר תוכן – כתבו מהבטן. כתבו מספר פוסטים ב"מכה",שמרו אותם והפיצו אותם בהפרשי זמן קצרים.

אל תפחדו ליצור תוכן קצר מדי. כאמור, עדיף כמות וזרימה מאשר איכות של אנציקלופדיה.

4. באיזה סגנון לכתוב

דברו לגולש בגובה העיניים.

תהיו אמיתיים. לא צריך להשתמש בעברית מצוחצחת אם בדרך כלל זה אינו סגנונכם. זה לא אומר שצריך להתרשל, לכתוב בשגיאות ולא לבדוק מה כותבים לפני שמעלים לאוויר. אבל אין צורך לחפש כל הזמן את השלמות, אחרת פשוט לא עושים כלום.

5. איך לקדם את הבלוג בחינם

יש לנושא שיטות רבות ומדובר במהלך ארוך טווח ועמוק. אבל יש לכך כמה אסטרטגיות קלות לביצוע שעובדות:

  • הגיבו בבלוגים אחרים לכותבים בצורה אותנטית. בחרו בלוגים חזקים להגיב. מה שיקרה – הבלוגר ישים לב אליכם, תתפתח מערכת יחסים, הקוראים של הבלוגר ישימו לב אליכם. פירושו חשיפה לבלוג שלכם ואליכם. גם מבחינת SEO זה יועיל.
  • היו מעורבים בקהילות. תרמו לקהילה והיו חלק ממנה. החשיפה לבלוג ובמה שאתם מתמחים תייצר מודעות אליכם וזה הדבר שאתם צריכים בעדיפות גבוהה בייחוד בשלב החיים הראשוני של הבלוג ושל העסק.
  • כתבו פוסט מהיר אודות משהו ש"חם" בחדשות וברחבי השיח ברשת. מה שנקרא: "תפסו את הגל". גם אחרי שהנושא יירד מהכותרות אתם תמשיכו לקבל טראפיק כי החיפושים ימשיכו. לדוגמא: אם אביב גפן בכותרות אודות תפיסת פדופיל ואתם בעלי תוכנה לגלישה בטוחה, כדאי שתגיבו לנושא ובהקשר אביב גפן תכתבו על פדופילים ברשת תוך אזכור שמו וכיצד התוכנה שלכם עוזרת. כך כאשר הגולשים יחפשו את ה"אקשן" והשיח אודות גפן אתם תעלו בתוצאות החיפוש.
  • היו פרובקטיביים: אל תכתבו פרווה! אל תשעממו ותרצו לרצות את כולם. גם ככה אנו מוקפים בים של מידע…חפשו לכתוב דווקא על נקודות מעוררות מחלוקת או לפחות מעוררות מחשבה, תהייה, שהאמת סביבן אינה אחת. מהר מאוד תגלו שהפוסט מטוקבק. הגיבו והמשיכו את השיח ככל הניתן. הישארו יחד עם זאת אמיתיים ואותנטיים כמובן.
  • היו אישיים: קבעו לעצמכם גבולות גזרה, עד כמה תחשפו מחייכם האישיים ורוצו עם הפאן האישי. פתחו בסיפור אישי,משהו שקרה, ואז קשרו אותו לנקודה המרכזית המקצועית של הפוסט. אישי תמיד מעניין את הגולש ותופס את תשומת ליבו! אחרי הכל, שיווק פירושו לדעת לספר סיפור!

 

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *