איך להשתמש בהאשטג (סולמית) כדי לעשות יח"צ לעסק שלכם


עידוד תיירות בים המלח: האשטג deadsea באינסטה של בר

אם אתם בעלי עסק קטן מן הסתם יש לכם קהל יעד מוגדר מאוד. אתם וודאי מעוניינים למשוך לקוחות פוטנציאלים (לטובת יצירת עניין, פיתוח שיח,אינטראקציות וטראפיק לאתר שלכם) אבל אין לכם תקציבים גדולים אם בכלל כדי לצאת בקמפיינים.

אתם יודעים מה? גם לא צריך בהכרח.. הזמן בו אנשים חיפשו מידע אך ורק בגוגל עבר חלף. אנשים מחפשים מידע גם (ואולי בעיקר) דרך פלטפורמות חברתיות.

ולכן, כדאי מאוד שתכירו את סימן ההאשטג #.

מה זה האשטג? (סולמית)

ההאשטג (סולמית) הוא סימון דיגיטלי שמעלים לפני מילת מפתח כדי לקדם טוב יותר. כאשר הגולש מחפש ברשת את מילת המפתח שמעניינת אותו (לאו דווקא מותג) הוא עשוי להגיע לעמוד הפייסבוק שלכם, או לטוויט שלכם שיוביל אותו לאתר שלכם. אולי אפילו הוא מבצע את החיפוש בתוך האינסטגרם בכלל. מדובר מראש באדם שמחפש מידע מדויק, שלח את חכתו ברשת והעלה את ההאשטג שלכם..

ומכאן, ככל שתרבו להפיץ את הסולמית המתארת את השירות/מוצר/תוכן שלכם כך תיטיבו עם החשיפה שלכם ובפרט בפני קהל יעד מעוניין. את הסולמית ניתן לשלב בכל תוכן (בעיקר טוויטר,אינסטגרם,פייסבוק)  תוך כדי משפט או פוסט. בשימושים מושכלים הוא בהחלט עשוי להגביר את חשיפת העסק שלכם. וכל זאת ללא כל עלות מצדכם. סימן קטן שעשוי לעשות הבדל גדול..

איפה ניתן להשתמש בהאשטג?

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס, פינטרסט

איפה הסולמית בעיקר חזקה בישראל?

אינסטגרם וטוויטר

אז מה תוכלו לעשות עם ההאשטג ת'כלס?

1. הרחיבו את החשיפה: עזרו לאנשים המחפשים ברשת נושאים מאוד מסויימים למצוא אתכם. לדוגמא בתחום הדקורציה פרטו #טפט

2. הגבירו את התהודה: עזרו למוצר החדש שלכם או לרעיון שלכם "לתפוס ברשת" על ידי הפצת המילה בפוסטים שלכם בפייסבוק עם הסולמית שלכם. תנו לגולשים דרכים קלות להפיץ את המידע שלכם ברשת.

3. הצליבו בין רשתות חברתיות:  העלו את אותו הפוסט למספר פלטפורמות חברתיות. מאז שפייסבוק נתנו את אפשרות הסולמית אצלו הסולמיות הפכו לכלי שאנשים משתמשים בו יותר. (נו, טוב, בישראל תמיד מפגרים אחרי ארה"ב, אבל זה יבוא..).

4. קדמו מבצעים ואירועים:  השתמשו בסולמית ייחודית בפוסטים שלכם כדי להדגיש ולקדם אירוע המתרחש גם בפלטפורמות אחרות מחוץ לפייסבוק.

5. השיגו אוהדים חדשים ולידים פוטנציאליים:  כתבו תוכן מעניין המשלב מילות מפתח וסולמית כדי להגיע לגולשים מעוניינים חדשים ואף לטפח איתם שיח כלשהו (engagement)

איך להשתמש בהאשטג (סולמית) בצורה טובה ועוד דברים שכדאי לדעת

  • בצעו לפני העשייה מחקר קטן ברשת כדי לבדוק באיזה מילת מפתח עם סולמית כדאי לבחור
  • מילות המפתח הטובות ביותר הן האסוציאטיביות והטבעיות ביותר הקשורות לתוכן שלכם
  • אין משמעות לאותיות גדולות או קטנות (אנגלית)
  • יש לכתוב ברצף ובמילה אחת המילה המבוקשת
  • ניתן לחבר מילה אחת ממספר מלים (רק אל תגזימו)
  • אל תפציצו בסולמיות, רק לפי צורך ובהקשר התוכן המתאים
  • עודדו את הגולש לשתף את התוכן (הנעה לפעולה). לדוגמא בטוויטר: retweet או בפייסבוק: שתפו
  • אסטרטגיית סולמית ברשתות החברתיות מתאימה מאוד למסעדות,תיירות ושאר עסקים ישראלים שפונים לתיירים, בפרט ארה"ב, קנדה,אוסטרליה.

דוגמאות לשימושי האשטג – סולמית #

מוזיאון אנדי וורהול מייצר ומעודד אינטראקציה עם גולשים

מוזיאון אנדי וורהול מפעיל את הגולשיםהקונסול שלנו בניו-יורק בהמשך לנאום רוחני באו"ם

בהמשך לנאום מילת החיפוש הלוהטת בטוויטר עכשיו היא  Rouhani. נציגות הממשלה בניו-יורק בטוויטר עושה כאן שימוש מושכל בהאשטג Rouhani  כדי לעלות בחיפושים העולמיים בהתאם ולהציג את עמדתה.

מילת מפתח "Rouhani"אדם פרטי חובב המבורגרים שהקים עמוד בנושא בפייסבוק (יש לו רק 100 לייקים אבל בתוצאות חיפוש סולמית המבורגר הוא עולה יפה!). מסקנה: גם אדם קטן אחד שעושה משהו כתחביב מתוך האייפון שלו יכול להשיג תוצאות קידום יפות! (המצרכים: אהבה לדבר+התמדה+אסטרטגיית סולמית).

סולמית המבורגר בפייסבוקיח"צ באמצעות האשטג (סולמית) איך מתחילים – לסיכום

1. קובעים מילות מפתח לקידום : באופן כללי ונקודתי לפי קידום דרוש לאותו חודש

2. משלבים הסולמיות עם המלים בטקסטים באופן טבעי בכל אמצעי אפשרי במדיה החברתית שלכם

3. מבקשים מהגולשים להפיץ הלאה

4. מתמידים

5. עדיין לא יודעים? תתחילו במעקב אחרי אנשים וחברות שעושים את זה טוב. אני אוהבת לעקוב אחרי בר רפאלי, חברת התעופה ההולנדית KLM ובלוגרית אופנה ברזילאית מקסימה ומצליחה בשם Flavia. הם יודעים איך לעבוד במדיה חברתית בכלל, אז כדאי לבדוק מה הם בדיוק עושים ואיך! בהצלחה