שיווק לא כשר בלינקדאין – מה זה ומה כדאי שתדעו


איך להתגבר על מחסומי כתיבה בלינקדאין

מזה 13 שנה אני עוסקת בשיווק ברשת הלינקדאין ואני מקפידה לעבוד "לפי הספר". והכוונה שאני ממש קוראת את תקנון לינקדאין כדי שלא אצטרך אחר-כך לתרץ תירוצים ללקוח למה לינקדאין השביתו לו את החשבון והיות שלדעתי להיות מקצוען זה לא לסכן את הלקוח, גם אם הוא אינו מודע לסכנה.

עם ליבלוב השימוש בלינקדאין בשנים האחרונות צצים משווקים רבים ברשת זו ורובם ככולם עושים עבודה נפלאה.

יחד עם זאת קיימות מספר תופעות שנתקלתי בהם שוב ושוב, בישראל ובעולם, כאשר בעלי עסקים קטנים או חברות גדולות נכנסים לבעיות מול לינקדאין או מקבלים שירות שהוא על התחום האפור והמפוקפק. קבלו את הרשימה שהכנתי:

שיווק לא כשר בלינקדאין:

  1. שימוש בבוטים.

רבים ו"טובים" משתמשים בבוטים, כי למי יש "כוח" לאתר אנשים מדוייקים בלינקדאין, למי יש "כוח" לכתוב להם הודעה "אישית" ולמי יש "כוח" להשקיע בשיחה איתם בצ'ט.

ולכן חברות רבות עושות שימוש בבוטים או משלבים בוטים יחד עם פעילות אנושית שלהם.

שימוש זה אסור בתכלית האיסור בלינקדאין. לינקדאין לא מעוניינים שיהיה שימוש בתוכנה צד ג' שמייתרת את השימוש בכלי לינקדאין בתשלום ושממהרת את תהליך יצירת החיבורים האישיים והאנושיים שאמורים להיות כרטיס האיכות של לינקדאין. זה נקרא ספאם.

מי שמשתמש בבוטים מסתכן בהרחקה לצמיתות מהרשת. העובדה שמצליחים להיות מתחת ל"ראדאר" של לינקדאין לא מהווה הבטחה שלא יקרה כך  בעתיד.

המשווקים האלה מתבססים על העיקרון של spray and pray כלומר מפזרים לכל עבר באמצעות הבוט בקשות לקשר, מה אכפת להם, זה לא לוקח להם זמן ומה שיצליחו להעלות בחכתם – רווח נקי.

והנה תיאור פלואו שיווקי מתורת spry and pray

  • הכנסת הדטה של האנשים שרוצים לשלוח להם בקשה לקשר בתוכנת הבוטים
  • הרצה של הבוט לשיגור בקשות רבות לקשר על גבול המותר (מתחת לראדאר של לינקדאין – דרך התוכנה שלהם)
  • קבלת אישור של האנשים לקשר
  • שיגור הצעה כלשהי – מכירה, לינק לקבל תוכן שאף אחד לא ביקש וכד' במטרה לקבל לידים
  • לא הגיבו?
    • ביצוע פולואו אפ לתיבת האינבוקס או למייל המקושר לחשבון לינקדאין
    • ביצוע פולואו אפ שני
    • קבלת עוד לידים מאנשים שלא שמו לב להצקות הקודמות

אז מה הם מרוויחים מהמהלך?

חסכון בזמן בבניית דטה של אנשים פוטנציאליים, מקבלי החלטות, קבלת חיבורים תוך זמן קצר לחשבון של אותו לקוח שירצה למכור להם אח"כ שירות או מוצר כי התנאי הראשון לתקשורת בצ'ט תהיה קבלת רשות מאותו אדם לאשר את השני כקשר.

גם בקשרים מול אנשים לא כל שכן פיתוח מערכות יחסים לטובת קידום מכירות, לא ניתן "לזרז" את התהליך. כי כמו שרשמתי, זה תהליך.

אז מה הבעיה פה? כמו שכבר אמרתי זה מסכן את חשבון הלינקדאין. ומעבר לכך זה מייצר הרבה ספאם ומעט מאוד שיווק איכותי.

החיסכון של השימוש בכלי הממומן של לינקדאין והעדפה של בוט צד ג' עובד על יצירת משפך שיווקי מאוד גדול כדי להשיג תוצאות קטנות מאוד. אבל הסכנה הנוספת היא הפיכת הלקוח שממנו משוגרות הבקשות לקשר והשיחות ה"אישיות" לספאמר.

  1. שימוש בשיטת ה POD.

כאן מדובר בשיטה שהיא בתחום האפור של לינקדאין. כלומר, לינקדאין מודעים לבעיה אך לא גיבשו מדיניות גורפת של הרחקת או חסימת הנפשות הפועלות.

מהו POD?

קבוצת אנשים מתאגדים לקבוצה בלינקדאין (או בכל מקום אחר) ומחליטים שהם יעשו זה לזה לייקים ותגובות לתכנים שהם מעלים בלינקדאין.כל יום מועלה לינק "תורן" והחברים מתבקשים לעשות לו לייקים ולייצר תגובות.

המטרה במהלך היא יצירת חשיפה גבוהה לכל פוסט היות שאם אלגוריתם לינקדאין רואה שיש מעורבות גבוהה לאותו תוכן הוא יטפס במעלה הפיד טוב יותר.

כל אחד בקבוצה כזו מתחייב לבצע פעולות של תגובות ולייקים לפוסטים של אחרים.

קל לזהות את הפוסטים האלה, היות שהמגיבים והעושים לייקים חוזרים על עצמם. התגובות לפוסט הן גנריות ושטחיות כמו: "מעניין מאוד", "תודה", "פוסט מושקע" וכד' והן אף חוזרות על עצמן, לעיתים, על ידי אותם האנשים, מפוסט לפוסט.

מה הבעיה כאן?

אז נכון שבמידה זו או אחרת זה אכן תורם לחשיפה. יחד עם זאת החשיפה היא בפני אנשים לא רלוונטים. אז מה הטעם?

האלגוריתם של לינקדאין מתבלבל אל מול סלט כזה של מעורבות והרווח של חשיפה גבוהה אינו באמת רווח.

שנית, אם באותה קבוצה קיימים אנשים מאותו תחום ושמעניקים אותם שירותים, קרי, מתחרים, הרי שהם מזיקים אלה לאלה. במה זה מקדם אותם?

שלישית, זה בזבוז של משאב זמן יקר, היות שבאותו זמן שמעניקים לייקים לאחרים ניתן היה להשקיע בכתיבת תוכן ותגובות אותנטיות לאנשים אחרים מהתחום, שלא מתוך הפוד.

ונקודה אחרונה – בשיחה שלי עם לינקדאין, כאמור, נאמר לי שהם לא מברכים על התופעה, מודעים אליה וסולדים ממנה. לפיכך אני לא אתפלא אם הם בשלב מסויים "יתלבשו" על חברות ואנשים שמשתמשים בשיטה הפסולה הזו וירחיקו אותם.

תופעת הפוד – סיפור שקרה לי

בעל עסק שרצה לעבוד איתי שלח לי את הלינק לעמוד החברה ולפרופיל שלו. ראיתי בסקירה ראשונית שיש לו מעורבות יפה מאוד ושאלתי אותו למה הוא מבקש להפסיק לעבוד עם הספק הקיים.

"גיליתי שכל הלייקים האלה מזוייפים", הוא ענה לי. "זה לא תרם לי כלום. ולא נאמר לי שזו שיטת העבודה. פיטרתי מיידית את הספק".

מעורבות של אנשים ביחס לתכנים היא פרי עבודה של תוכן מעניין ושל עבודה סיזיפית לאורך זמן בתפעול החשבון (בכל סושיאל). העקביות מקדמת ומשתלמת. כמו בהשקעות בשוק ההון, כשהולכים על השקעה לטווח ארוך לא מתייחסים לירידות בבורסה כי אחריהן באות עליות וזו השקעה ארוכת טווח.

ולכן, לממהרים, אומר שאין פתרון קסם ליצירת מעורבות.

ואם אתם כן ממהרים ורוצים כאן ועכשיו חשיפה – קנו אותה בכסף, כדין, מלינקדאין, ובצעו קמפיין ממומן עם אנשי מקצוע מיומנים. תתקדמו בטוח!

  1. ניסיון המכירה המהירה הקרה

משתמשים רבים מתלהבים מהיכולת להגיע למקבלי החלטות במהירות, כי לינקדאין היא רשת של דטה עסקית. ולכן, הם עוסקים באיתור האנשים המתאימים להם ומשגרים להם בקשה לקשר.

הם ממתינים לאישור ומיד אחרי קבלתו הם שולחים את הודעת המכירה שלהם שלא מעניינת אף אחד.ולעיתים הם עושים גרוע מכך ושולחים את הודעת המכירה כבר יחד עם הבקשה הראשונית לקשר בגוף המסר ואז מורידים באחת את הסיכוי שאותו אדם בכלל יאשר אותם.או שהם שולחים בקשה לקשר שמריחה ריח חריף של ניסיון מכירה עתידי קרב ובכך מייצרים אנטגוניזם מצד אותו אדם.

שתי השיטות פסולות והסיכוי לייצר מכך שיטת מכירות עובדת נמוך למדי.זוהי ההגדרה לספאם ואם פעם זה עוד היה יכול להיות מקובל בלינקדאין הרי שכבר שנים רבות הגולשים בלינקדאין לא יכולים לסבול ניסיונות שקופים ובוטים כאלה למכירה והם נדונים לכישלון מראש.

אם אתם מעוניינים בייעוץ אפקטיבי ואמין לקידום השיווק והמכירות שלכם פנו אלי עכשיו ואשמח לעזור, מלאו את הפרטים בבלוג זה.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *