פורים במדיה החברתית: להתחפש ללקוח | שיווק פרסונה


שיווק פרסונה - סימולטור של הלקוח

שיווק ברשתות חברתיות הוא כלי ממדרגה ראשונה כדי ללמוד על הלקוח שלנו – הקיים או הפוטנציאלי. מדובר בהרבה יותר מאשר העלאת שאלת סקר בעמוד הפייסבוק או קבלת פידבקים לפוסט בעמוד המותג.

שיווק פרסונה עוסק בתחום המרתק של פגישת הרצונות, התשוקות והפסיכולוגיה של הלקוח כפי שמבוטאים בשיחות רשת והוא כלי שיווקי משלים הנותן מענה לשאלות בלתי פתורות כמו: מה לא עובד בניוזלטר שלי, מדוע הלקוחות מעדיפים את המתחרה שלי או איזו מתנה הייתה גורמת לו לעשות את הצעד ולחתום אצלי על חידוש המנוי.

סימולציה של לקוח

שיווק פרסונה מאופיין בעבודה נקודתית ואיכותית. המטרה היא להשיג מידע ולהבין לעומק את הלקוח. זהו שיווק חכם שדורש תכנון מדוקדק, מחקר רשת, אסטרטגייה חכמה ועבודה "עם פינצטה" . תחום זה ידוע בשם persona marketing והוא מהווה נישה ייחודית בתוך התחום הרחב של שיווק במדיה חברתית.

שיווק פרסונה – איך בדיוק זה עובד?

לאחר שאנו מגדירים את קהל המטרה (target market) אנו מפלחים בתוכו מספר ישויות שהן קהלי יעד. לדוגמא: בתוך התחום הפיננסי של השקעות – מנהלי תיקים, מנהלי בנק, משקיעים. אנו בונים פרופיל-פרסונה המהווה השתקפות של אותן פרסונות.  אלה הם ה – buyer persona.

אין מדובר בבניית סטריאוטיפ של אותו מנהל תיקים, אלא סיפור חיים שלם. תרצו, ניתן לדמות זאת לסימולציה – כאשר אתה ב"שטח" ופועל מתוך תחושה אמיתית של הדמות (היעד השיווקי שלך) אתה לומד באמת מה הלקוחות שלך מבקשים לקבל ולדעת. אתה מגלה היכן הם נחשפים למידע, כיצד והיכן גולשים, מתעדכנים, נפגשים וחושבים.

עד שעמית, משווק הנדל"ן, לא בנה פרסונות המייצגות לקוחות שלו הוא לא הצליח להבין איזה תמריץ יגרום להם להפנות אליו לקוחות נוספים פונטציאליים. הוא לא ידע כיצד לבנות תוכנית תמריצים שעובדת. הוא היה צריך עזרה, אך לא ידע לאן לפנות.

אודליה היא מרפאה בעיסוק בעיר קטנה בצפון הארץ. היא מודאגת, כי נוספו בעיר שלה שתי מרפאות בעיסוק שכבר החלו לגזול ממנה לקוחות. מה עושים? היא צריכה להחזיר אליה לקוחות עבר ולבדל עצמה מהמתחרים. היא ניסתה לשלוח מיילים ללקוחות עבר אך לא משיגה את התוצאה המיוחלת.

בשני המקרים מדובר בצורך ליצור תקשורת שיווקית חדשה שעובדת, משכנעת ואשר פוגשת את הצרכים האמיתיים של הלקוחות.

כיצד בונים ומתנהלים – שיווק פרסונה

בניית פרסונה לצורכי מחקר ושיווק ראוי שתיעשה מתוך מחשבה שלא למכור אלא באמת לחלץ תובנות מהשטח. את הסימולטור ראוי לבנות בקפידה ולנהל רישום קפדני על תכונות הדמות כמו גם היכן בדיוק להתנהל איתה.

למי זה טוב?

למשווקים המתמחים ב B2B – בוודאי! גם למשווקי B2C יתאים. העיקרון הוא פשוט: בניית מספר פרסונות לכל מטרה והתנהלות עקבית שיטתית.

שורה תחתונה:

  • שיווק פרסונה הוא כלי יעיל וחכם להשגת מידע מתוך הרשתות החברתיות כדי לגשת לאסטרטגיה השיווקית של כל עסק מנקודת מבט קצת אחרת ומשלימה לשאר.
  • שיווק פרסונה עוזר ישירות להשגת ROI גבוה יותר.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *