על אמונה ופוקוס – ומהו מיתוג יעיל (סיכום מפגש למידה אצל לימור ארליכמן)


חשיבות הפוקוס במיתוג אין שני לה. לצורך המחשה, ניתן להסתכל על מסעות הבחירות של מועמדים לראשות ממשלה או השלטון המקומי. היות והם מוגבלים בזמן הרי שהם חייבים להעביר את העקרונות שלהם בדיוק חד כמו סכין. המיתוג של כל עסק לא שונה מכך בהרבה.

אך אם בעבר קראו למסרים אלה "ערכים", הרי שכיום מילה זו איבדה הרבה ממשמעותה, ולכן נהוג יותר להתייחס לעקרונות או לערכים אלה בתור pillars, קרי, עקרונות הפעולה.

מותג "משה השרברב" ממש כמו מותג  קוקה קולה הענק, ראוי להם שניהם שיידעו במה הם מאמינים וכיצד פועלים לביסוס אמונה זו. ארליכמן טוענת אף יותר מזה, הערכים האלה חייבים להיות מדידים, על מנת להכריח אותנו לראות אם באמת "עבדנו" במיתוג שלנו.

לדוגמא, חברה המצהירה על עצמה שאחד מערכיה הם "חדשנות פורצת דרך" צריכה לבדוק עקרון זה בציונים, לנוכח המתחרים. הבדיקה נעשית דרך תפיסתה בקרב הצרכנים.

אם הציונים שניתנו למתחרים זהים לאותה חברה, הרי שאחת מהשתיים: או שאין מדובר בעיקרון מייחד או שכן, אבל החברה לא "עבדה" בכך באופן מיוחד. מכאן, שעקרונות צריך ליישם ולעסוק בהם, אחרת הם רק סעיף נחמד הכתוב על הנייר.

IMB הופכת את העולם לחכם יותר

ibm

דוגמא יפה לחברה המאמינה ומיישמת עקרונותיה בהתאם היא IBM. החברה בעבר נתפסה והתנהלה בתור חברה "כבדה", מעונבת ומשעממת. חדשנות תמיד הייתה ערך עבורה, אבל במהלך השנים עברה IBM שינוי מדהים, שהקפיץ אותה קדימה בגדול. הסלוגן שלה הוא

Let's Build a Smarter Planet

והוא עיקרון פעולה שהוא נר לרגליה. מתוך אמונה ומתוך התגייסות טוטלית לאמונה פעלו בנושא. הביטוי לכך נראה בקלות דרך האתר שאינו צועק IBM  אלא מדגיש את עקרונות הפעולה של החברה:

בואו נבנה עולם חכם יותר, חדשנות, ויצירת הדבר הגדול הבא.

אישית אוכל להעיד שבכנס סושיאל ביז הקודם סיפר אחד מבכיריה, נציג מכירות איזור ישראל,יוון ופורטוגל, מר ריקארדו מיגואז דל אולמו, כיצד החברה עובדת פנים ארגונית דרך מערכת חברתית. זו מייעלת את העבודה באופן כזה שאין יותר מיילים, פרוייקטים קיימים בענן וניתן לדעת כל רגע נתון מה קורה, לצרף אנשי צוות נוספים/חלופיים ועוד יתרונות רבים שפירטתי בפוסט זה. אכן עולם חכם יותר הלכה למעשה!

פייסבוק י.ב.מ, נטע דורון
הפוקוס על הדרייב והבשורה לאנשים – IBM

אישיות המותג

נושא נוסף בו עוסק המיתוג הוא שיוך העסק ל"אישיות" הכוונה לכך שמי שקורא את התוכן שלנו ורואה את ההתנהלות שלנו אמור לראות את האישיות שלנו יוצאת החוצה. לדוגמא, אלמנטים הקשורים לשירות הם חלק מאישיות.

לדוגמא, חברת הצבעים הפינית WTP, הכריזה על עצמה כעוזר האישי של לקוחותיה לענייני צביעה. זו האמונה שלה. בתוך כך הביטוי והאישיות האיכפתית מבוטאים במוצריה, ובהתנהלותה:

החל מעיצוב האריזות מסביר הפנים והברור (שלא לומר מושך) וכלה ביצירת אביזרים להקלה על מלאכת הצביעה (הוראות הפעלה, חליפת מגן ועוד). אין ספק שהם עובדים מתוך אמונה שלמה וערך ה"עוזר האישי שלכם" בא לידי ביטוי בכל פסיק מפעילותם!

WTP-Branding-by-Reynolds-and-Reyner-2
חברת צבעים פינית קטנה עם בידול : העוזר האישי שלך במלאכת הצביעה.
WTP-Branding-by-Reynolds-and-Reyner-6
עם הוראות כאלה כל מאותגר צביעה יצליח. WTP

מיתוג – האם עסק קטן יכול להתנהל כמו ה"גדולים"

אם יש משהו שעבר כחוט השני לאורך כל המפגשים (אנחנו לקראת הסוף..) הוא המנטרה של לימור: עסק גדול כמו קטן, מתנהל באותה מתודולוגיית מיתוג! כל עסק באשר הוא מנהל אותו מתוך אמונה ורצון ליישם ערכים שהם בנשמתו. עכשיו כל שנותר הוא לזקק את האמונה, את הערכים ולבצע את עקרונות הפעולה עליהם לקח בעל העסק את האחריות.

זה נשמע פשוט אבל זה ממש לא..לראייה: כמה עסקים קטנים מבודלים היטב המתנהלים כמו המוזכרים לעיל אתם מכירים? האם זה אפשרי? כן! גם הדולה שירי או הסטייליסטית אסנת יכולה לעשות זאת ביג טיים!



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *