סיכום פאנל כלים דיגיטליים שיווקיים – כנס ראשל"צ לעסקים קטנים ובינוניים


הבוקר היתה לי הזכות להתארח בפאנל המומחים של שיווק דיגיטאלי במסגרת כנס ראשון לציון לעסקים קטנים ובינוניים (עדיף כנסים).

השתתפתי בשיח עירני ותמציתי בהנחיית קובי חיון, בו השתתפו יובל גור, מנהל שיווק אינטרנט פרטי ועסקים קטנים בזק בינלאומי ומשה חרלופסקי, מנכ"ל ארגון עסקים עושים עסקים.

 

כנס ראשון לציון לעסקים קטנים ובינוניים 11.11.15
משתתפי פאנל כלים שיווקיים לעסק הקטן – אינטרנט, סלולר ורשתות חברתיות.צילום: ליאת מנדל

 

פאנל כלי שיווק דיגיטליים כנס עיריית ראשל"צ לעסקים קטנים ובינוניים
מימין לשמאל: יובל גור- מנהל שיווק אינטרנט פרטי ועסקים קטנים-בזק בינלאומי, נטע דורון-יח"צ ברשת, קובי חיון- אימון עסקי, משה חרלופסקי- מנכ"ל ארגון עסקים עושים עסקים.צילום: ליאת מנדל

 

על מה דיברנו?

נוכחות דיגיטלית – הוסכם כי כיום היא MUST עבור כל עסק, גדול או קטן. עסקים שמתנהלים ללא אתר מסתכנים באי רלוונטיות בעוד שנה-שנתיים. כאשר הקהל מקבל החלטות רכישה, מחפש עסקים ומידע ומתנהל באורח קבע ברשת, הרי שהעדר נוכחות שם עלולה להזיק מאוד לעסק.

נוכחות מובייל – גם כאן על כל עסק להשכיל לבנות ו/או להתאים את האתר שלו לגלישת מובייל, אחרת יפסיד לקוחות וייהפך לא רלוונטי בגוגל.

רכישת לקוחות חדשים או השקעה בקשר עם לקוחות קיימים – בעלי עסקים רבים משקיעים מאמצים רבים במציאת לקוחות חדשים והדבר כרוך במשאבים רבים (זמן, כסף), כאשר הם שוכחים שניתן למקסם טוב יותר את הלקוחות הקיימים – לשמור על קשר עימם ולהציע להם מוצרים ושירותים נוספים.

שמירה על קשר – שמירה על קשר עם לקוח חשובה לטובת חיזוק העסק. הקשר יכול להיות קטן כמו מתן תשומת לב (ברכת יום הולדת או חג), עבור בקשר המתנהל באינבוקס ברשת החברתית באמצעות עמוד הפייסבוק או דרך ניוזלטר חברה. העיקר להישאר בתודעה שלו ולא להעיק, יחד עם זאת. דווקא לעסקים קטנים יש יתרון על פני חברות גדולות כאשר הם שולחים אי-מייל ללקוח, היות שהוא נתפס כאישי יותר.

יחסי ציבור והוכחה חברתית – מה שפרסום לא יכול לעשות יחסי הציבור כן יכולים. ערך כתבה בערוץ 2 או במקומון אודות העסק ואודות לקוחות קיימים והמלצות לא יסולא בפז. גם בסושיאל, כאשר מישהו ללא אינטרס ממליץ על העסק שלכם, במענה לשאלתכם, הרי שייתפס כאמין ביותר ועשוי להניע את השואל להחלטת רכישה בסבירות גבוהה. כדאי לפיכך לא להזניח את סעיף היח"צ.

אוף ליין VS און ליין – האם קשר אחד עדיף על השני? לא. המפגשים משלימים אלה את אלה. וגם בעידן הדיגיטלי יש ערך לאוף לייניות ולמגע האנושי. אני באופן אישי חושבת שככל שחשוב האוף ליין, לעולם לא נוכל להגיע להיקפים גדולים של קשרים וחשיפה מול לקוחות ללא האון ליין. גם לא כל מוצר או שירות אכן זקוק למגע האישי החם והמלווה. ולכן לפחות במקרה שלי אני עושה שילובים מושכלים בין שתי הנוכחויות, עם עדיפות לאון-ליין, שהרבה יותר יעיל ומהיר עבורי.

כנס ראשלצ 1

ומה ההמלצות הקטנות לדרך של כל אחד מהמומחים לבעלי עסק קטן-בינוני ?

לא לשאוף לשלמות -לצאת לדרך (להתחיל עם אתר..), להשקיע בכלים דיגיטליים אבל לא באופן מוגזם, כי העיקר היא העשייה והתוכן ופחות ה"פירוטכניקה" (אין טעם להוציא 30 אלף ש"ח על אתר אם אתר פשוט יותר עושה את העבודה ויעלה תוך יום לאוויר), להכיר בחשיבות המפגש האישי האוף-לייני עם אנשים (אנושיות), להיות עקבי בעשייה לאורך זמן, ולא לצפות שגם אם השקעת בפרסום דיגיטל תוך יום יהיו לך המוני לידים. מדובר במסע.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *