משווקים לאמהות? טרנדים שכדאי שתכירו


איך היא גולשת? ומתי? מה היא מרבה לצלם? הכירו את האמא הדיגיטלית ואת הרגלי הגלישה שלה.

במחקר משותף בין מכון נילסן ו Mom Center  נמצא כי אמהות הן early adopters של החידושים האחרונים במדיה, משתמשות במגוון מכשירים לאורך כל היום (והלילה!) ומובילות בצריכת מדיה דיגיטלית בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

להלן מספר נקודות עיקריות בשימושים.

טרנד #1 האמא הסלולרית

אמא היא "מובייל" יותר מכל משתמש אחר. היא early adopter של מרבית המכשירים הטכנולוגים – החל מלפטופים, עבור דרך מצלמות ועד לסמארטפונים וDVRs. הסיבה היא שמכשירים אלה מעניקים לה "כוחות על", ומאפשרים לה לג'נגל בין המשימות במהלך יומה העמוס. מולטיטאסקינג.

BabyCenter’s 2012 American Media Mom  מצא כי 65% מהאמהות הן בעלות סמארטפון (38% מעל הממוצע האמריקאי). בנוסף,בהתבסס על נתוני סקר שנערך בספטמבר 2012 מטעם BabyCenter נמצא ש 91% מהאמהות בעלות הסמארטאפון מצפות מאתרים להיות בעלי גישה קלה מהסלולר שלהן על מנת שיוכלו להתחבר ולשוחח עם חברים, לבצע פעולות בנקאיות, לקנות, להנציח רגעים משפחתיים, ולארגן מידע רפואי השייך למשפחה on the go.

טרנד #2 עוצמת האמהות

האמא של היום – זהותה וכוחה כאדם רב עוצמה דווקא בשל היותה אמא מעניקים לה בטחון עצמי גבוה.

סקר ספטמבר 2012 של BabyCenter מגלה ש 70% מסכימות שהאמהות העניקה להן עלייה בתחושת הביטחון העצמי. 57% חשות שהן בשליטה בכל הקשור לניהול משק הבית ובחינוך וגידול ילדיהן. הן חשות טוב עם עצמן וביחסיהן האישיים.

87% מהנשים דואגות ל"תחזוקן העצמי" כנשים וכאמהות, הן עובדות קשה כדי להישאר מטופחות, מעודכנות באופנה וסטייל ומשקיעות בזוגיות.

טרנד #3 צועקות את האמהות

ההורות של היום מונצחת ונחגגת מרגע היוולד התינוק ואילך… הצעד הראשון, יום ההולדת הראשון, היום הראשון בגן ועוד. כל רגע הוא חגיגה ותודות לכוחה של הניו מדיה רשימת מוזמנים לכל חגיגה נמצאת כל רגע על קצות אצבען של האמהות.

טרנד מעניין (בארה"ב)- מסיבת גילוי המין של היילוד הצפוי.. (Gender Party) בנוסף, חגיגות יומולדת Smash Cake בו הילד מצולם ומתועד הורס בכיף וטועם תוך כדי את עוגת היומולדת, והכל..מותר! ההפצה הוויראלית של התמונות ברשת בהתאם…

נטע דורון
Gender Reveal Party – טרנד האמהות לעתיד

טרנד 4# "להשוויץ" באמהות

כמאמר הידוע, תמונה שווה אלף מלים, כשזה מגיע לאמהות זה נכון כפליים. סקר BabyCenter לשנת 2009 מראה כי 67% מהאמהות מצלמות את ילדיהן על בסיס שבועי או לעתים קרובות יותר. 9% מצלמות מדי יום. 48% מספר פעמים בשבוע ו 10% פעם בשבוע.

במהלך 2012 תמונות הן המטבע העובר לסוחר בגזרה החברתית. החל מעדכון בדבר תמונות משפחתיות חמודות בפייסבוק דרך העלאת נעוצות בפינטרסט של המיקסר או שואב האבק הביתי או מתכונים.

medford-nj-family-portraits-cake-smash-kb05
Smash Cake – חגיגת צילומים לאמהות לקטנים!

אמהות חיות את העולם הויוזואלי ורשתות חברתיות כגון אינסטגרם, פליקר וטאמבלר שינו את המשחק במדיה החברתית. רכישת אינסטגרם בשנה שעברה על ידי פייסבוק נותן עדיפות לפידים של תמונות ועכשיו קל יותר לאמא להשוויץ בתינוקה המתוק תכול העיניים.

טרנד 5# המשפחה המודרנית

למושג משפחה יש יותר ממשמעות אחת. עם עלייה במספר האמהות החד הוריות, אמהות עובדות מהבית או אבות העובדים מהבית, אמהות המביאות תינוקות בגיל מאוחר או משפחות רב דוריות המתגוררות יחד תחת קורת גג אחת – לא ניתן להגדיר יותר ולהתייחס למשפחה "אופיינית".

כיום 41% מהלידות הן לאמהות שאינן נשואות (ארה"ב) (בשנת 1971 רק 11%). יש כיום 2 מליון אבות העובדים מהבית שהם המגדלים העיקריים של הילדים. כך שמושג המשפחה השתנה מאוד במהלך השנים.

בהתייחס לנתונים ומגמות אלה, כשאנו מבקשים לשווק לאמהות, כדאי להתאים את המסר לחייהן, לתמורות שחלו בתפיסות המשפחה כמו גם להבין את סדר יומן והרגלי צריכת התכנים שלהן. מניסיוני, מה שנכון לארה"ב מהווה סמן ימני גם לאמהות הישראליות.

לינקים ומקורות נוספים:

האמא המוביילית – עלייה בשימוש מכשירי מובייל בקרב אמהות – 64% בפחות משנתיים. BabyCenter.com

התנהגות האמא הצרכנית – ארה"ב, 2011, BabyCenter.com



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מעניין, מוזמנת להציץ גם בדמו לייב שהכנו בטראקס על טרנדים של אמהות אמריקניות בטוויטר כאן – http://momtrending.com שרון ושלר