כיצד לייצר יחסי ציבור לעסק הקטן שלכם מבלי להשקיע שקל


 פעילות יח"צ לעסק הקטן אמורה להיות לא פחות מתוחכמת ומדויקת מפעילות של מותג גדול. בארגז הכלים של יחסי ציבור אין לזנוח את הפעילות ברשתות החברתיות. תוכן בבעלותכם הוא נכס שבטווח הארוך (בעיקר) יניב לכם צפיות וקהל יעד מעוניין וגם מכירות, בסופו של דבר. ומה שמעודד בדבר הוא שתוכלו לעשות זאת בכוחות עצמכם.

על מנת ליישם הדבר הלכה למעשה ברשת קבלו כאן מספר טיפים קצרים כיצד לעשות זאת ללא מאמץ נרחב אך תוך קבלת צפיות הולכות ונצברות. איני מתיימרת כאן להגיד שזהו הצעד היחיד שמספיק כדי לזכות בחשיפה רחבה ומהירה, אבל הוא בהחלט יואיל לעשייה שלכם היח"צנית ברשת.

  1. ראשית עליכם לייצר מספר תכנים קצרים שאתם יודעים בוודאות שהקהל צמא לקרוא אותם. טיפים בנושא כיצד לחסוך כסף, או כיצד לטפל בתקלה מציקה במכשיר כלשהו וכד'. הרעיון הוא לייצר תוכן שהגולש לא יוכל שלא להקליק על הכותרת ולקרוא את תוכנה.
  2. שנית, עליכם להחליט היכן תפעלו ולפתוח יוזרים (שם משתמש) בהתאם, כדי להיות מסוגלים טכנית להעלות באותם האתרים את התכנים שלכם.
  3. הפצה. עתה עליכם לקחת את התכנים שהכנתם ולהפיצם בפלטפורמות שהן צמתים בהן עוברים גולשים רבים מדי יום, אם כי לאו דווקא רבים מאוד.
  4. וכאן החוכמה שבפעילות – להפיץ את התכנים בקהילות ממוקדות שעשויות למצוא עניין בתוכן שלכם, ולא סתם "להפציץ" ברשת. ועוד – צמתים אלה צוברים עם הזמן עוד ועוד צפיות  מבלי שתשקיעו מאמץ נוסף.
  5. היכן ניתן להפיץ את התכנים?

א.      קפה דה מרקר – אמנם האתר ידע ימים טובים יותר, אך עדיין יש בו פעילות והוא טוב מבחינת SEO לעסק שלכם,שכן יש לו ותק, מה שגוגל מחשיב. מה תוכלו לעשות: צרו בלוג מקצועי בו תעלו מדי חודש לפחות כשלושה פוסטים. לחלופין (ולעצלנים שבחבורה..) – צרו דיון כלשהו בקהילות רלוונטיות לכם בקפה דה מרקר שם תספרו אודות עולם התוכן שלכם, חלקו מידע מקצועי או טיפ ונסו לפתח דיון. גם אם לא יתפתח דיון מסעיר, תזכו במאות צפיות תוך זמן קצר והדיון יככב שבועות בקהילה. חשיפה חינמית וטובה.

קפה דה מרקר, נטע דורון
צוברים צפיות – קהילה בקפה דה מרקר

ב.      קהילות תפוז. כמו סעיף קודם. הקפידו לקרוא קודם את תקנון הפורום ושימו לב לא להפר את הכללים.העלו תשובה מסויימת לשאלה שנשאלה שאתם בתור אנשי מקצוע יודעים להתמודד איתה. לחילופין, תוכלו גם להעלות שרשור מיוזמתכם, כדי לייצר חשיפה. רק הקפידו להיות בקהילה לפחות שבועיים לפני שתבצעו צעד זה.

ג.       אתרי מאמרים – דוגמת מאמרים או e-find. מקומות טובים להפיץ התוכן המקצועי, לקשר בין המאמרים ולקשר לאתר. האתרים חזקים מבחינת גוגל ואתם נהנים מכך וצוברים צפיות ובייחוד בקרב אנשים המבצעים חיפוש גוגל עם מילות המפתח שלכם. לקוחות פוטנציאלים.

ד. אתר סטיפס STIPS. זהו אתר טיפים, שאלות ותשובות. כדאי שתשקיעו שם בהענקת הידע שלכם לשואלים. בהנחה שמי שטרח וחיפש,רשם תשובה ומצפה להתייחסות הרי יש לכם קהל רלוונטי מעוניין. כל שנותר הוא לעשות קופי פייסט מתשובה / מידע שכבר ממילא הכנתם בשלב הראשוני של הכנת התכנים, או לחילופין להשיב קצרות אך בצורה איכותית. מה שתרוויחו הוא לא מעט אוזניים קשובות וקידום אורגני מצטבר טוב בגוגל לפי חיפושים שנעשים כל העת.

ד.      אתר פינטרסט – אם האתר/שירות שלכם פונה בעיקר לקהל אמריקאי, והוא "מצטלם יפה", הרי שיהיה זה חכם לבנות לוחות באתר זה. לוחות אלה יכילו תמונות פריטי העסק ויהיו קשורים למילות המפתח של חיפושים המבוצעים אודות המוצר שלכם. העמיסו כל לוח ותמונה בפריטי מידע: כלליים ו/או אודות האתר שלכם.

פינטרסט הוא אתר המוביל טראפיק נכבד לאתרי סחר ולכן לא כדאי לפספס אותו. תצברו מאות צפיות תוך זמן קצר ואף הפניות לאתר שלכם ,ללא שהשקעתם שקל. עם הזמן יתעבו הצפיות לכדי אלפים ומעלה. דוגמא טובה היא אתר הורות אמריקאי בשם PARENTING שהעמיד לוחות תוכן רבים במספר תחומים רבים הקשורים להורות, כאשר כל לוח ופריטי תמונות מובילים לאתר ואף יוצרים הפצות באמצעות הגולשות. בכך האתר יצר גם מדיה בבעלותו (OWNED) וגם יצר רווח ויח"צ מפה לאוזן (מה שנקרא בעגה המקצועית EARNED MEDIA) ותנועת גולשים רלוונטית לעמודים מדוייקים אצלו.

תוכן והתמדה

לא צריך בהכרח משרד יח"צ כדי לייצר נראות ברשתות החברתיות לעסק שלכם. השקיעו את הזמן הפנוי לשיווק והשקיעו ביצירת תכנים טובים, חקרו היכן כדאי להפיצם והעלו לאוויר. זו תהיה כבר התחלה מעולה לעסק שלכם. בהצלחה!



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רעיונות טובים , אבל נראה לי שמתאימים למקצועות מסויימים. מטפלים , מאמנים, משווקים, תזונאים מדרכי חיים טובים וכו' יכולים לכתוב על סיפורי מטופלים, לתת טיפים לעבודה עצמית וכו'. בעיצוב/איור כשראיתי בלוגים שכאלה, אז כמות הטיפים בהם אפסית, כל הרעיון במיתוג למשל הוא באמת לפנות לאיש מקצוע רציני ולא לנסות לעשות לבד (שזה נחמד ואפשרי – אבל התוצאה לא תמיד היא הרצויה והנכונה…)
    אישית אני מתחברת ליצירה, שהיא ויזואלית, ולא לכתוב כל הזמן. יש גם המון חומרים ממוחזרים ברשת וזה ממש מייגע. יש עוד דבר – הזמן – הוא משאב יקר, אז איך לעשות את זה חכם, וגם לאפשר לעצמך לעבוד, ולא להיות עסוק בכתיבת תכנים?

    1. תודה נירה על ההערות. ניתן לשווק כל עסק ולספר את הסיפור שלו באמצעות טקסט,וידאו או ויזואל.
      לתת לגולש ידע במקום הנכון הוא למעשה הרעיון בפוסט.
      כמובן שאם את מנהלת בלוג מקצועי ועיסוקך עיצוב,נהלי בלוג ששם דגש על הויזו'אל.
      כתיבת תכנים והפצה ברשתות החברתיות היא חלק ממהלכי שיווק של כל עסק ואין ברירה,אלא לפנות לכך את הזמן,בפרט אם לא מעסיקים חברה חיצונית שעושה עבורך זאת.