טיפים מעשיים לבלוגר המתחיל


 סלונה, נטע דורון
בלוגרית בסלונה

במהלך השנים תמיד בערה  בי התשוקה לכתוב. זה התחיל לפני המון שנים, בכתיבה סוערת למגירה, אחר-כך למעריב לנוער ואז עברתי לדיגיטל, בבלוג בקפה דה מרקר שחי עד היום, התרחבתי אחר כך גם לסלונה ועכשיו כאן.

לכל בלוג הצבתי מטרה אחרת אבל תמיד היה קיים הרצון הזה להעלות על הכתב חוויות, דעות, מחשבות ותובנות. לשתף, לחכות לתגובות, לחוות כיצד אנשים קוראים את מה שכתבתי. ליהנות.

במהלך השנים התפתח מאוד תחום הבלוגים וכיום מדובר בזרוע שיווקית של ממש ליח"צנים המבקשים לקדם את הלקוח שלהם. פעם היו אלה העיתונאים שעל פיהם נחרצו גורלות של מותגים, והיום הבלוגר הוא המלך.

אבל, ויש כאן אבל גדול, יש עדיין כמה נקודות שלדעתי צריכות תמיד לעמוד מול עיניו של כל בלוגר, מתחיל כותיק.

אני מביאה כאן את 12 הדברות שלי לנושא…

1. כתבו בשביל עצמכם בראש ובראשונה. למען ה"נשמה". בלוג שגולש לעבר כתיבה המונעת מאינטרסים מתחיל גם להסריח… מכאן ועד איבוד האמינות שלכם ועניין הקוראים בבלוג המרחק קצר.

2. אל תכתבו בעיקר בשביל כסף. ייתכן שעם הצלחת הבלוג יציעו לכם הצעות מסחריות. זה טבעי ובסדר גמור שקלו אם העניין קשור אליכם, מעניין אתכם, מלהיב אתכם.  אם התשובה לכך חיובית, שימו לב לא להפריז במינון.

בלוג עם מינון גבוה של פוסטים מסחריים פחות מעניין ואמין בעיני הגולשים. ועוד נקודה למחשבה: תוכן עליו קיבלתם תשלום עלול לאבד את מהות כתיבתו האמינה.

כתבם פוסט שיווקי ? ציינו תמיד גילוי נאות.

3. הדדיות – אם אתם רוצים שיקראו אתכם ויגיבו לכם עשו כך גם עבור אחרים – קראו את דבריהם והגיבו. מהלב.  התוצאה: "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת" – כך תשיגו יותר צפיות ותגובות ותקודמו בגוגל.

4. הקפידו תמיד להעלות פוסטים, תמונות או סרטונים עם תגיות של מילות מפתח המקדמות אתכם.

5. כתיבת פוסטים אורחים בבלוגים מצליחים ו/או אירוח בלוגרים מצליחים אצלכם – ימנפו מאוד את הבלוג שלכם.

6.כותרות חייבות להיות מעניינות, מושכות ואפילו פרובקטיביות. גם כותרות המשנה. בליל מלים הכתוב כגוש אחד גדול, שנרשם בלהט הרגשות שלכם, ממש לא מושך אף אחד לקרוא אותו. גם אם אתם חושבים שמדובר ביצירת פאר.

7. החשיפה האישית לעולם "תמכור" יותר. אין מה לעשות, אנחנו אנשים, מונעים על ידי רגשות ועל ידי יצר מציצנות בצורה זו או אחרת. הכל אישי! תפסו עם עצמכם שיחה ותראו עד לאן תסכימו להגיע בחשיפה האישית שלכם בבלוג.

8. לעולם אל תריבו עם אחרים ברשת. פרגנו לבלוגרים אחרים. לא תאמינו כמה מילה טובה אחת יכולה לעזור בדמות לינק שתקבלו לבלוג שלכם, לייקים ,תגובות ושיתופי תוכן. אלה יקדמו אתכם בגוגל.

9.בחרו לפתוח בלוג בפלטפורמות חזקות מבחינת הקידום – וורדפרס, תפוז, ישראבלוג וכד'.

10. הקפידו תמיד לקשר את הפוסט ליתר המקומות החברתיים ברשת שם אתם פעילים – פייסבוק, טוויטר וכד'.

11. הכניסו גוגל אנליטיקס לבלוג שלכם (בוורדפרס יש סטטיסטיקות כברירת מחדל). חפשו ובדקו אילו פוסטים היו הנצפים ביותר, מי הקהל שלכם, מהיכן הגיע לבלוג. התובנות תהינה מדהימות ומעשירות.

12. זכרו תמיד שפתחתם את הבלוג כדי ליהנות….



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נראה לי צריך לעדכן את הפלטפורמות החזקות עליהם אפשר לפתוח בלוג היום – טמבלר ובלוגר

  2. תודה,אולי סיבה לפוסט חדש, עם המלצות על הפלטפורמות הראויות ביותר(: