טיפים מהירים בשיווק לנשים


מותג המבקש לבסס יחסים משמעותיים עם נשים יהיה עליו להגדיר ולאפיין את הלקוחה האידאלית. בעגה המקצועית נקרא הדבר Persona Buyer. לנוחיותכם אני מצרפת כאן קישור למחולל נהדר של Hobspot שיעזור לכם בכך. (יש להירשם להאבספוט לפני ההורדה)

חשבו על אותה אישה באופן האישי ביותר, אפיינו אותה וצרו דמות ממשית של הקונה האידאלית של המוצר שלכם. כך תרוויחו יצירת מטרה ופוקוס בהירים מאוד, ותקלו על מאמצי השיווק שלכם.

אחד האתגרים שמשווקים רבים עומדים בפניהם הוא פנייה רחבה מדי: כל המוצרים, לכל האנשים. הניסיון לשווק לכל פלח דמוגרפי באשר הוא מייצר קשיים במיתוג ובהעברת מסרים. קשיים אלה מייצרים בעייתיות בקבלת החלטות אסטרטגיות-שיווקיות. ולכן, מומלץ לכל משווק לבחור מי הלקוח אליו פונים על מנת שניתן להיות מדויקים מאוד, ומפוקסים במיתוג ובמסרים.

כיצד עושים זאת?

1. צרו פרופיל לקוח: פרופיל מפורט של הלקוחה וזאת על ידי מענה על שאלות אלה:

א. מה שמה?

ב. היכן היא גרה?

ג. ממה מתפרנסת?

ד. כיצד היא מתלבשת?

ה. האם היא רווקה? נשואה? אמא?

ו. כיצד מבלה את זמן הפנאי שלה?

מענה על שאלות אלו יעזור לכם להתחיל ליצור אסטרטגיות שיווק ובנוסף יגרום לכם להיות בפוקוס ככל שהעסק יגדל. אם תמצאו עצמכם סוטים מהפרופיל שיצרתם הרי שאתם מחוץ למסלול. יהיה עליכם לבחון מחדש את האסטרטגיה שלכם או להגדיר מחדש את הלקוח שלכם.

2. מדדו ומדדו

מאמצי שיווק צריך שימדדו על מנת לחשב החזר השקעה (ROI) או תוצאות. אם לא מודדים מדובר בבזבוז זמן ופוטנציאל של זריקת כסף לחינם. על מנת להתחיל בתהליך המדידה יש להגדיר תחילה יעדים ולהבין את המטרות של כל פעילות ופעילות שיווקית שמבצעים.

3. הכירו את ערוץ השיווק הטוב ביותר שלכם

לא כל ערוצי השיווק עובדים עבור כל המותגים ועבור כל המוצרים. ברגע שאתם מכירים את הלקוחה שלכם ומה מביא לכם את התוצאות הטובות ביותר תגלו במהרה אילו ערוצים עובדים עבורכם בצורה הטובה ביותר.

לדוגמא, מותג מסוים גילה שערוץ חברים, קרי שיווק ופרסום המבוסס על "פה לפה" עבד בצורה הטובה והיעילה ביותר, ולכן הם מתגברים אותו בכל פעם מחדש באמצעות מדיה חברתית.

דוגמא טובה לקונספט מוצלח ומיתוג מדוייק הוא השימוש שעושה דאב בהעצמת נשים, כל פעם מזווית קריאטיבית אחרת. למעשה, הם אינם מזכירים את המוצר שלהם. הסרטונים זוכים כל פעם להפצה ויראלית מטורפת, לאור ההזדהות שנשים חשות עם המסר. מאז שדאב שינו חשיבה במיתוג של המוצר שלהם הם זוכים להצלחה גדולה המועצמת עוד ועוד בחוכמה רבה.

4. היו סבלניים

לבנות מערכת יחסים עם הקהל הנשי הוא תהליך האורך זמן. הקפידו על הפוקוס באסטרטגיית השיווק. אם יש לכם קונספט טוב ואתם מבצעים את התכנית לאורך זמן המאמצים יישאו פרי..



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *