הקשר בין קידום לשיווק במדיה חברתית – הכל מתחיל בתוכן


פעילות השיווק במדיה חברתית קשורה קשר אמיץ לתוכן. חברות, ארגונים או מוסדות ציבור פועלים ברשתות החברתיות מסיבות שונות ועם דגשים שונים (שירות לקוחות, מכירות, יחסי ציבור וכד') אך מה שעובר כחוט השני בפעילות של כולם הוא השקעה בתוכן.

ומהו תוכן? בעיקר ובראש ובראשונה הכותרות. כותרת האייטם, כותרת המשנה בתוך הכתבה, הניסוח של הפוסט בפייסבוק או כותרת הסרטון ביוטיוב . כותרת טובה ותוכן צריכים לענות בעיקר על שני פרמטרים :

  • לסקרן ולבלוט מעל הררי המידע להם חשוף הגולש = למשוך תשומת לב ראשונית
  • לגרום לפעולה כלשהי מצד הגולש (לייק, קליק ללינק, רישום תגובה, הרשמה לוובינר וכד').

חשיבות הכותרת קריטית גם בהקשר של הרגלי החיפוש ברשת.  כולנו מכירים ודאי את הביטוי "מילות מפתח" בתחום הקידום. לעיתים אנו נוטים להפוך תחום זה כמעט לטכנולוגי: מחקר מילות מפתח, בחירת מילות מפתח לקידום  ואז… החבר'ה יידעו כבר מה לעשות.

מסע רגשי ברשת

מעניין לגלות את כברת הדרך שעובר  הגולש עד הגיעו להקשת מילות החיפוש. יצירת הכותרת שתופסת והמסר שלנו בפעילות המדיה החברתית ובהקשר ה – SEO תבוא לפיכך ממקום עמוק יותר, מהידיעה מה עובר הגולש בדרך.  מילות מפתח צריכות להיות חלק מניסוח של מסר שעונה על צורך רגשי.

אנחנו אנשים. מונעים על ידי רצונות, תשוקות ואימפולסיביים במידה זו או אחרת. לדוגמא, התשוקה שלנו למותג. החיפוש ברשת יינבע מ"תשוקה" זו. אנו עוברים מסע רגשי ואינטלקטואלי וכך מחפשים את המותג ברשת.

הפעולה היא ביטוי המחשבה בפועל, ההתנהגות שלנו. שלב הבא יהיה הרכישה ואימוץ המותג.מה שקורה בין המחשבה לפעולה הוא נקודת המשען, ההתנהגות שלנו.

מכאן, שמילות המפתח מהוות את  הגשר הזה בין התשוקה (DESIRE) לפעולה (ACT) בעולם הדיגיטלי ומתן מענה אינפורמטיבי דו כיווני. לעיתים המסר שלנו בפעילות הקידומית-שיווקית לא לוקח בחשבון את המתודולוגיה הזאת. אנחנו לא אמורים להעלות את המסר ורק אז לראות שהוא לא עומד בקנה אחד עם דינמיקת החיפושים ברשת , אלא להיפך.

תהליך החיפוש

ומה הקשר לפעילות במדיה חברתית? ההכרה וההבנה מה מניע אנשים, מה הצרכים הרגשיים שלהם וכיצד מבשיל אצלם תהליך בדרך לפעולה יעזרו לנו לייצר תוכן אפקטיבי יותר בפעילות המדיה החברתית. מתודולוגיה זו תעזור לנו אף להעלות את ההשתתפות האקטיבית בקהילה.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *