גיוס עובדים, קידום משרות ומיתוג מעסיק בלינקדאין – מאיפה מתחילים?


גיוס עובדים, קידום משרות ומיתוג מעסיק בלינקדאין – מאיפה מתחילים?

החברה זקוקה בדחיפות לעובדים, פרסמה בכל לוחות הדרושים וכמה פוסטים בפייסבוק ואולי אפילו בלינקדאין, אבל לא קורה הרבה. מה עושים?

חברות רבות זקוקות בימים אלה לידיים עובדות, שלא לומר למיטב המוחות. לצורך כך דרושים עובדים!

בחודשים אלה אני מקבלת פניות רבות מחברות שלא מצליחות לגייס או לפחות לא מצליחות לגייס מהר כמו שהיו רוצות והבעיה בוערת. אין ספק, בימים אלה מדובר בשוק של עובדים!

האם רשת הלינקדאין עשויה לעזור בבעיה בוערת זו? בוודאי! האם לכל המשרות והאם במהירות? תלוי.

גיוס עובדים וקידום משרות  בלינקדאין – מה ניתן לעשות כאן ועכשיו

קודם כל, עולה השאלה האם כדאי להשקיע מאמץ בקידום נוכחות ובפעילות בלינקדאין. זאת אתם חייבים לדעת מראש, כדי שלא תמצאו את עצמכם מחפשים, לדוגמא, נהגי משאית או מלגזנים, ברשת הלינקדאין. מן הסתם לא תמצאו אותם שם.

במידה ואתם כבר יודעים שהקהל שלכם אכן נמצא בלינקדאין, הרי שזו התחלה טובה.

מחפשים עובדים במקצועות הדורשים הכשרה טכנולוגית ו/או השכלה אקדמית? לינקדאין היא הרשת המתאימה עבורכם. משרות הנהלה בכירות? בוודאי שזו הרשת הנכונה וכך לגבי עובדי הייטק.

אך גם אם מדובר בחברה שאינה משתייכת להייטק והיא מבקשת לגייס אנשים למשרות ניהול לא בכירות בהכרח, לינקדאין עשויה להיות הרשת המתאימה. לפיכך, כלל ראשון יהיה לדעת שאתם ברשת החברתית הנכונה עבורכם.

ונעבור עכשיו לאיך:

כיצד ניתן לגייס בהצלחה ובמהירות עובדים ברשת הלינקדאין?

מניסיוני, ההצלחה של הגיוס שלכם בלינקדאין תלויה במספר גורמים:

1. נוכחות דיגיטלית חזקה של החברה ושל נציגיה, ובפרט מגייסי כוח האדם.

כלומר, אם אין לחברה עמוד לינקדאין, או קיים עמוד כלשהו אבל הוא עם מספר עוקבים קטן ולא מאוד פעיל, אין כאן "ערוץ שידור" שעומד לרשות החברה.

כנ"ל לגבי נוכחות המגייסים או הריקרוטרים: אם אין להם פרופיל או הפרופיל קיים אך לא מתוחזק, עם מספר קשרים מצומצם, התהודה תהיה בהתאם.

צריך להבין, כשמדובר בגיוס עובדים הרי שאין הדבר שונה מתחום המכירות. הקהל צריך בראש ובראשונה להיות מודע לקיומכם, ואחר כך להתעניין, ואז לשקול אתכם בחיוב בין האלטרנטיבות שעומדות לרשותו, להתלבט ביניכם ובין עוד מוצר ואז להחליט לרכוש. בתקווה שזה יהיה את המוצר שלכם…

ההתנהלות בתחום שיווק המשרות וגיוס המועמדים, ובפרט אלה המחוזרים, דומה מאוד לתהליך שתיארתי כאן. ולכן, חברה שאין לה נוכחות בכלל או בעלת נוכחות דלה תהיה עם סיכויים פחותים למצוא עובדים בלינקדאין ובסושיאל בכלל. כי זה ממש לא מספיק להקים עמוד ופרופיל ולצפות שמיידית יקרו דברים אם לא משקיעים.

 

2. נוכחות דיגיטלית לא מקצועית דיה, חוסר נחשקות ה"מוצר".

במידה ועמוד החברה לא מעוצב, אין בו כמעט תוכן, והוא מקרין חוסר מקצועיות ומשדר תחושת "בית קברות", כשפוסט האחרון הועלה לפני מספר חודשים או אפילו יותר מכך, הרושם שהוא מותיר על הגולש אינו חיובי במיוחד.

בנוסף, במידה ושדרת ההנהלה הראשית ושאר בכירים, מציגים פרופילים לא פעילים במיוחד, לא מושקעים ושאינם מותירים רושם חיובי, הרי שהרושם שנוצר מול המועמד הוא חלש.

ייתכן, אגב, שמדובר בחברה מצליחה ביותר שממש שווה לעבוד בה, אבל בתחרות של הרושם הדיגיטלי, למועמד ראוי שלא שמע על החברה, החברה הפסידה.

 

3. כמה אתם באמת מחוייבים לתהליך.

הצלחה של גיוס נעוצה בין השאר בטיפוח נוכחות דיגיטלית.

חברה שהשקיעה לאורך השנים תהנה מקהילה גדולה וגדלה של לקוחות, ועובדים והמעגלים שקשורים אליהם, ותזכה להד דיגיטלי גבוה יותר מאשר חברה שמפרסמת רק מדי פעם או נזכרת לפרסם רק ברגע שיש לה משרות בוערות לגיוס.

הסוד הוא להתמיד לאורך זמן, לטפח ולהצמיח ערוץ שידור שיעמוד לרשותכם בזמן השיווק השוטף וגם עבור גיוסים. דימיתי את הנושא של גיוס ושיווק משרות למכירה של כל מוצר אחר, ולצורך מכירות, כאמור, צריך לתפוס כמה שיותר עיניים צופות על המסר שלכם.

 

4. רמת שיתוף הפעולה בין הצוותים השונים בחברה שלכם.

פירוש של דבר: האם קידום הגיוס של המשרות ושיווקם הוא רק "בעיה" של מנהלת הגיוס או שהיא עובדת במשותף עם מנהלת השיווק ומנהל הסושיאל בחברה? עד כמה מסונכרנים? עד כמה נותנים רוח גבית אחד לשני ומקדמים את התכנים שמעלה מנהלת הגיוס? חשוב מאוד לעבוד בצוות ובתיאום, זה מכפיל כוח.

 

5. עד כמה הכיסים שלכם עמוקים בכל הקשור לקידום ממומן.

לעיתים לא ניתן להסתפק רק בתוכן אורגני, בטח כאשר מדובר במשרה בוערת ובנוכחות דיגיטלית דלה למדי שיש לחברה המגייסת. לפיכך, אין ברירה אלא לקדם משרות בתשלום ממומן.

חשוב לעשות הכנות לקראת הקמפיין, לדייק ולטייב את הפרופילים של המגייסות שמטעמן יוצאת המשרה לקידום ואת עמוד החברה. זה בייסיק. ואז, כמובן, כדאי מאוד לבצע קמפיינים עם מומחים בדבר, כדי שכל שקל יושקע נכון וכדי שהקמפיין לא ייפסק בלי ידיעתכם או בגלל חוסר ידיעתכם איך הפרסום בלינקדאין עובד.

 

6. האם יש לכם "כוכבים" בחברה?

הכוכבים, המשפיענים, קיימים גם בלינקדאין.

הם אלה שיש להם רשת קשרים עניפה ורחבה, ושמגיבה לתכנים שלהם, מקשיבה וקשובה. אלה אנשים שמבינים בטיפוח מערכות יחסים ועובדים בכך לאורך שנים.

כאשר הם יפיצו אצלם את המשרה שלכם, יותר עיניים יראו אותה, זה בטוח. כאשר הם יבקשו את הקהל שלהם לתייג מי שהוא חשוב שימצא עניין במשרה, תהיו בטוחים שיעלו שם כמה תיוגים.

לכן, מומלץ מאוד למצוא את הכוכבים בחברה שלכם, לאו דווקא ממחלקת הגיוס, אגב, ולראות איך אפשר לרתום אותם למאמצי הגיוס. חשוב לעשות זאת בעדינות ובתיאום ואפילו בתכנון מראש.

לצורך כך חברות חכמות בונות מהלך מסודר של הכשרת משפיענים מטעם החברה ומעניקה להם כלים להיות כותבי תוכן פעילים ומעניינים בלינקדאין או בכל רשת אחרת, והיא מרוויחה בכך תהודה אותנטית, ומיתוג מעסיק חיובי לאורך זמן.

אז, אם אין לכם יכולת להכשיר כעת אנשים, לפחות בנו מערכות יחסים טובות עם משפיעני הלינקדאין בחברה שלכם ותתאמו איתם את נושא הפחת המשרות הבוערות שלכם. ותמיד יש את המשוגעים לדבר, שאוהבים ממילא להיות פעילים בלינקדאין. גייסו אותם לטובתכם.

לסיכום, נוכחות דיגיטל תעזור לכם בגיוסים ובקידום ושיווק משרות עכשיו ולאורך זמן. חשוב לתכנן את הפעילות מראש כדי לקטוף את הפירות אחר כך. ואם לא טרחתם בכך או לא הספקתם עדיין לטפח את עמוד הלינקדאין שלכם והפרופילים שלכם, תמיד תוכלו להשקיע בקידום משרות ממומן בשלב המיידי ולשלב כוחות עם המשפיענים שלכם בחברה. ולא פחות חשובה היא עבודת הצוות ושילוב כוחות בין המחלקות השונות בחברה: גיוס, שיווק והנהלה בכירה. כל מי שיכול לתת רוח גבית לקידום החשיפה של המשרות יבורך.

במידה ואתם זקוקים לתוכנית הכשרה כוכבי רשת מטעמכם או לסדנת הכשרה למגייסים כדי לטפח נוכחות חזקה בלינקדאין – פנו אלי בטופס צור קשר בהקדם.

בהצלחה



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *