למה לא צריך חשבון פרימיום בלינקדאין


 הורד

שאלה שלקוחות רבים שלי שואלים אותי בעניין הלינקדאין היא "האם אני צריך חשבון פרימיום?". כבעלת ותק של שנים ברשת זו, אני נוהגת להשיב להם בקביעות ש"אין צורך, אלא אם אתה עוסק בגיוס כ"א או במכירות". כמובן שזו הכללה, אבל אני מוצאת שניתן להפיק הרבה מחשבון הבסיס ולכן אני מאמינה בתשובה זו. בפוסט זה אני רוצה להסביר מדוע, לפיכך, הוצאה כספית על ה"פרימיום" היא מיותרת..

אני בטוחה שכל חבר ברשת לינקדאין מעוניין שהמוני אנשים יצפו בפרופיל שלו, אבל אתם לא באמת מתכוונים להציע קשר לכל אותם אנשים. כמו כן לא תשתמשו ב InMail על מנת לפנות אליהם. הרי במידה והם מעוניינים בקשר הם ממילא ישלחו לכם הזמנה לקשר.

לפיכך, וכפי שאתם מבינים, לא כל הפיצ'רים בלינקדאין הם מחוייבי המציאות, והרשימה עוד ארוכה. אני אפרט כאן מה ניתן לעשות עם חשבון הבייסביק ומדוע אין צורך בחשבון הפרימיום.

1. עדכוני הסטטוס הם חינמיים. אם אתם מעוניינים בחשיפה יפה בלינקדאין הקפידו להעלות סטטוס מדי יום. ספרו לעולם אודות המוצרים שלכם, ההרצאות שלכם, הכנס שלכם, או אודות לקוח חדש שגייסתם. הפיצו את הבלוג שלכם או כתבות מעניינות שקראתם ברשת ויש לכם מה לומר עליהן.

2. ההצטרפות לקבוצות אינה עולה כסף. תוכלו להצטרף עד ל 50 קבוצות. זו דרך מעולה לייצר אינטראקציה עם קהל רלוונטי נוסף וחדש. תוכלו להזמין את חברי הקבוצה בהם אתם מעוניינים להתחבר אליכם, וזאת רק על בסיס היותכם חברים באותה קבוצה.

3. ההשתתפות בדיונים בקבוצות אינה עולה כסף. נצלו זאת ודברו שם בפני קהל מעוניין… אם תהיתם אי פעם למה "שום דבר לא יצא לכם מהלינקדאין", ייתכן מאוד שזה בגלל שלעולם לא השתתפתם בדיונים בקבוצות. חוסר מעורבות מעולם לא היה כלי שיווקי, לכן אל תתפלאו..

4. יצוא הקשרים שלכם הוא חינמי. תוכלו לייצא לטבלת אקסל את רשימת הקשרים שלכם מהלינקדאין. בלחיצת כפתור דטה נהדר של קהל יעד רלוונטי, כולל שם, תפקיד, חברה ואי-מייל אצלכם! אם המיילים שלכם לא יהיו רלוונטים תוסרו מרשימת ההפצה אצלם,אחר כבוד (ע"ע ספאם). אבל אם תייצרו ניוזלטר עם ערך מוסף גבוה ספק אם תוסרו, בפרט אם הוא מטורגט לקהל שעשוי להתעניין במוצר/שירות שלכם. שיווק באמצעות אימיילים עשוי להיות מתאים מאוד לעסק שלכם ועשוי לייצר לכם לידים. והכל בחינם!

5. הפרופיל שלכם מופיע בדטה בייס של המומחים בתחומכם. אנשים מחפשים מומחים בלינקדאין בתחומים שונים. אם העליתם פרופיל מדוייק ומפורט תופיעו באינדקס המומחים בנישה שלכם ותעלו חזק בחיפושים. לכן, כדאי להשתמש בכלי החינמי הזה ולהימצא על ידי מי שעשוי לחפש מומחה כמוכם!

6. מציאת אנשים וחברות בחינם. תוכלו להשתמש במנוע החיפוש של הלינקדאין, כלומר, הדטה בייס העסקי. מחפשים מומחה רשתות? מתכנת? מרצה לשיווק? חסכו את הזמן בחיפוש בדפי זהב…השתמשו בלינקדאין. היתרון הוא ביכולת לראות המלצות אותנטיות אודות אותם מומחים מאשר מסתם זרים ברשת הכללית. בעלי מקצוע אלה הם רק דוגמאות,כמובן. השתמשו בלינקדאין כמו שאתם משתמשים בגוגל עבור אנשים וחברות.

7. שלחו מיילים בחינם לקשרים דרך מערכת לינקדאין. הקטע היפה הוא שכאשר שולחים או מקבלים מייל מאיש קשר או חבר בקבוצה הם נכנסים לאינבוקס ישירות ללא צורך לעשות לוג-אין ללינקדאין כל פעם.

8. קבלו בחינם הודעות מקבוצות מעניינות בלינקדאין. מדובר בחיסכון זמן אמיתי. אין צורך להיכנס ללינקדאין ולקבוצות המעניינות אתכן, כך שרק דרך "אצבע על הדופק" באמצעות מערכת ההתראות של הלינקאין תהיו בעניינים. ופי הצורך תיכנסו לרשת ותייצרו את האנגייג'מנט הדרוש וכד', או תעקבו אחר דיון מאוד מעניין לעומק.

9. ייזום דיונים בקבוצות הוא בחינם. כאן כדאי לזכור שכל דיון שאתם יוזמים בקבוצה מגיע גם לאינבוקסים של החברים באותה קבוצה (לאלה שנרשמו לעקוב אחר הפידים של הדיונים). פירושו עוד שיווק עבורכם.

10. ואחרון חביב, היכולת להפיץ את הבלוגים שלכם בפיד ובקבוצות שלכם. זוהי שיטה טובה לביצוע יחסי ציבור עבורכם. רק צריך לזכור שמנהלי הקבוצות חכמים ואינם מעריכים ספאמרים או "דוחפני כתבות" ולכן אני ממליצה לבצע הפצה של הלינק עם יותר פרטים וערך מוסף, על מנת שמסרים אלה יאושרו. אסור להספים 50 קבוצות, אחרת תיכנסו ל"בית הסוהר" של לינקדאין (חסימה/אי אישור הפצה תוכן) וזה בית כלא שקשה מאוד לצאת ממנו…

לפיכך, כל שנותר לעשות עתה הוא לשווק, לייצר נטוורקינג ולהשיג לידים.

בהצלחה!



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *