לינקדאין למחפשי עבודה – למה לא כדאי לך לרשום "מחפש את האתגר הבא"


מזה שנים אני בונה פרופילים לבעלי עסקים,עצמאים ושכירים. אעיד מקרוב: פרופיל שבנוי היטב וכתוב בצורה מסקרנת הוא מגנט צפיות ומקדם את הפרסונה ברשת. כך משיגים חשיפה טובה יותר בפני מגייסי כוח אדם והזדמנויות עסקיות.

שכירים רבים שמבקשים שאבנה להם / אשפר להם את הפרופיל הקיים, כי הם מחפשים עבודה חדשה, שואלים אותי שוב ושוב:

"האם לכתוב במפורש בפרופיל שאני מחפש עבודה?"

האם לכתוב בפרופיל "Looking for my next challenge"

התשובה היא : לא.

מדוע? יש להתייחס אל עצמכם כמותג וככזה אתם צריכים להיות נחשקים (או לשחק אותה כאלה!). גם אם אתם מייחלים כבר למקום הבא בהקדם!

ניתן להשוות זאת לדירה חדשה שמוצעת בשוק למכירה: תחילה, כשהיא חדשה בהיצע הקיים, היא נחשקת ומעוררת עניין. אך ככל שחולף הזמן והיא עדיין "צועקת" שהיא מחפשת קונים ערכה הולך ופוחת והיא פחות אטרקטיבית.

photo-1443146517630-ac1e04dfed9a
מחפש העבודה צריך להתייחס אל עצמו כאל מוצר מבוקש. תמונה: Unsplash

 

כיצד מגייסי כוח אדם מחפשים מועמדים

על מנת להעמיק בסוגיה זו פניתי למומחה הגיוס יוגב כראדי, מייסד Brain Gain -פתרונות גיוס עובדים, על מנת שיסביר אחת ולתמיד מה יש להפסיד אם כותבים מפורשות אודות חיפוש העבודה ומה ניתן לעשות. לדברי כראדי, "אין צורך לרשום בפרופיל הלינקדאין שלך שאתה מחפש עבודה. זה גם מיותר לטעמי, וגם יכול להיות בעייתי."

מוסיף כראדי, "זה מיותר, משום שמגייסים לא יושבים ומחפשים מועמדים לפי מילות מפתח כמו "מחפש את האתגר הבא שלי", "מחפש תפקיד בתחום השיווק" וכדומה. מגייסים בלינקדאין מחפשים מילות מפתח מקצועיות וספציפיות. הם מחפשים מועמדים מדויקים וספציפיים ולא עורכים חיפוש כוללני שכולל מאות ואלפי פרופילים.

החיפוש שמגייס עורך מניב לו 10-30 פרופלים מתאימים שאליהם הוא צריך לפנות. זה עלול להיות בעייתי למחפש העבודה, במה שאני קורה לו "אפקט האטרקטיביות". לשיטתי, מועמד שמחפש עבודה ומציין זאת בפרופיל הלינקדאין שלו יכול להיתפס כפחות אטרקטיבי. הרבה מאוד מגייסים מחפשים טאלנטים ו/או מועמדים פאסיביים שמעצם הגדרתם לא מחפשים עבודה באופן פעיל אלא מקבלים כל הזמן הצעות.

עניין נוסף הוא עניין של חשיפת יתר. הכלל הוא ככל שהפרופיל ייחשף יותר ויותר (כי כשאתם מחפשים עבודה אתם מוסיפים קונקשנס חדשים, מצטרפים לקבוצות ובכלל יש לכם יותר זמן להשתמש בלינקדאין) תקבלו יותר ויותר חשיפה. אך החשיפה הזו מציגה תמונת מצב מקובעת.

כלומר, אם רשום בראש הפרופיל שלכם שאתם מחפשים עבודה, הנתון הזה יתקבע שוב ושוב בכל פעילות שתעשו בלינקדאין. כשתכתבו משהו בקבוצה מקצועית, כשתוסיפו עוד קונקשיינס- כולם יראו את "חיים אריה- מחפש את האתגר הבא שלי".

הפתרון להשגת המשרה הבאה שלך

מסביר כראדי, "מילת המפתח היא נטוורקינג מקצועי. משם הכל מתחיל ולשם כך בעצם הוקמה לינקדאין. כן כדאי לעשות צעדים שיזמינו פניות של מגייסים כמו: הכנסת מילות מפתח נכונות בפרופיל, התחברות לקבוצות מקצועיות, הוספת קונקשנס חדשים בתחום המקצועי בכלל ובפרט אנשי משאבי אנוש, מגייסים וסורסרים.

מומלץ לפעול מחוץ לראדאר ולהפיץ את הבשורה באמצעות שליחת הודעות פרטיות בלינקדאין לאנשים שאתם מכירים או למגייסים בחברות שיהיה לכם מעניין לעבוד בהם. יחד עם זאת, חשוב לשים לב שאתם לא מציפים את כל המגייסים בשוק, כי זה עלול לגרום, שוב, לחשיפת יתר."

לסיכום:

  • מחפש עבודה אינו צריך לכתוב מפורשות שהוא מחפש עבודה,זה פוגע באטרקטיביות שלו וגורם לחשיפת יתר.
  • מגייסי כוח אדם יגיעו אליכם בהנחה שבניתם פרופיל לינקדאין איכותי.
  • עזרו לעצמכם להגיע להזדמנויות תעסוקה באמצעות קשרים – חברים,קולגות ופניות אישיות יזומות למגייסים
  • אל תציפו את הרשת והתייחסו אל עצמכם כאל מותג נחשק

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *