לינקדאין – טיפים לשיווק B2B


אם אתם מזניחים את הפרופיל העסקי שלכם בלינקדאין או את עמוד החברה, חבל. לינקדאין היא אחת הרשתות החזקות לייצור לידים. שיווק B2B) Business to Business) מומלץ שיכלול גם נוכחות וקידום בזירה זו. עבודה נכונה בלינקדאין תכלול תפעול עמוד חברה,ייצור אופטימיזציית תוכן עבורו (קידום תוכן) והשתתפות בשיחות.

להלן כמה טיפים בנושאים:

קידום עמוד חברה – לינקדאין

1. נצלו את כלי הויז'ואל בעמוד. לאחרונה הכניסו לינקדאין שינויים כך שניתן ליצור באנר עם לוגו החברה שלכם בתמונת הקאבר של העמוד,ממש כמו בפייסבוק. כמו כן, ניתן לשלב סרטוני וידאו כגון טסטמוניאלס של לקוחות או הדרכה כלשהי מטעמכם הקשורה לשירות/מוצר שלכם. מוסיף עניין והנעה לפעולה!

והנה כמה לינקים כדי שתוכלו ישר לצלול לעסק:

2. קדמו את עובדי החברה בעמוד. בין אם מבקרי העמוד מעוניינים במשרה בחברתכם או במוצר שלכם, המבקרים אוהבים להציץ באנשים שמאחורי המותג. מומלץ, איפה, שעובדי החברה יעלו לינק מהפרופיל שלהם המקשר לעמוד החברה שלכם.

אם יש לכם עמוד "משרות" בלינקדאין (שירות בתשלום), ניתן לשלב שם טסטמוניאלס מטעם העובדים בחברה. זהו אלמנט שיווקי רב ערך שעוזר במיוחד למגייסי כוח אדם מטעם חברות להגיע למועמדים הפסיביים. הסבר אודות הכלי בסרטון הזה:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=U1OfWqa0_qE]

 

3. צרו תוכן אפקטיבי. כשאתם מעלים פוסט לעמוד השתמשו בתכנים המכילים מילות מפתח חיוניות לקידום החברה. וכן,אל תשכחו לספר סיפור מעניין. מבקרים בעמוד שלכם מתעניינים באספקטים המיוחדים שיש לחברה שלכם להציע ולא לקרוא שוב תכנים משוכפלים מהאתר או מהטוויטר/פייסבוק. תחומי עניין: תרבות החברה, תועלות המוצרים שלכם עבורם וכד'. הסבר ארוך, מייגע ומשעמם לא יועיל ולא יעניין. רק בגלל שמדובר בלינקדאין ה"מרובעת",לכאורה, לא אומר שאפשר לשעמם כאן… כמו כן, תיאור החברה צריך להיות קצר ולעניין, ומבוסס על תועלות שהיא מייצרת ללקוחות ולעובדים כאחד.

4. העלו לינקים. בפעילות בלינקדאין חשוב ליצור לינקים המובילים לאתר שלכם המשולבים בתוכן, וכמה שיותר. ללינקדאין יש כמה פלאגאינים שנותנים לכם האפשרות לעשות זאת ללא הזנה ידנית. לוורדפרס יש פלאגין שמכיל קישור ללינקדאין, כך שכל פוסט חדש בבלוג החברה שלכם יכול להיות מופץ אוטומטית גם בלינקדאין.

וככלל, שימוש בפלאגינים בפעילות החברה בלינקדאין תועיל לייצר יותר נוכחות והפצה של תוכן.

5. עדכנו סטטוסים. תכנים לדוגמא שגולשים יאהבו: פוסט מהבלוג, white paper, תוצאות מחקר או סקר. שימו לב שלאחרונה הפסיק לינקדאין לשתף תוכן המועלה מהטוויטר אליהם, כך שתצטרכו לעשות זאת ידנית. הצד הטוב בעניין הוא שמעכשיו תאולצו להתאים עוד יותר את התוכן לגולשי הלינקדאין שלכם.

השתתפו בשיח

6. השתתפו בדיונים בקבוצות. מדובר בזירות שיח טובות וממוקדות כדי להיות במרכז העניינים המקצועי, לזהות טרנדים, לקבל רעיונות חדשים ולגייס לידים, או לפחות ליצור הזדמנויות לבישול וליצירתם. כמו כן תוכלו לייצר המלצות על השירות שלכם ואף לבקש כאלה.

מה כדאי לזכור כאשר מתנהלים בקבוצות בלינקדאין?

  • לא לשכוח גילוי נאות – אתם עובדים עבור חברה מסויימת. בכל מקרה, הכל ניתן לבירור תוך לחיצת כפתור…
  • לקשר ללינק מגורם שלישי המעיד על טיב עבודתכם/השירות/מוצר
  • הציעו פרטים ליצירת המשך קשר לקבלת מידע וזאת  במקום להשאיר פסקה ארוכה בשיח משורשר בקבוצה. זה ילך לאיבוד,חבל.

אם אינכם בטוחים לאיזה קבוצה להצטרף להלן כמה פרמטרים שיעזרו לכם:

  • הקבוצה גדולה  (למעלה מכמה מאות)
  • ותק
  • יש דינמיות והתחדשות  – תגובות, שרשורים,שיח
  • יש מנהל פעיל
  • הקולגות שלכם חברים בהן (בדקו בכמה פרופילים של אנשים שאתם מעריכים מקצועית וראו היכן הם "מסתובבים")
  • ניתן ללמוד על סטטיסטיקות ומגמות הקבוצה ולהבין ישר אם היא חזקה ואיכותית

7. צרו קבוצה מקצועית משלכם. לינקדאין עוסקת הרי ביצירת קהילות מקצועיות מדוייקות. לכן זו הזדמנות עבורכם ליצור קבוצה כזו עבורכם. צרו קבוצה בעלת ערך שתהווה מקור ידע ללקוחות הקיימים שלכם, אספו פידבקים חיוביים על המוצר שלכם וכך תבססו לעצמכם נכס. הפורום יהיה מקום בו גולשים ידברו אודות מטרות, דרכים ורעיונות ביניהם הקשורים לעולמות התוכן שלכם. תוכלו לנטר את השיח הנערך בקבוצה שלכם ולעלות עם עצה מועילה המתאימה לשיח. זה שיווק נהדר עבורכם.

מה כדאי לדעת לפני שפותחים קבוצה?

  • מדובר בכלי שיווקי טוב אך כזה החייב להתבצע בעקביות, בפרט בנקודת ההתחלה
  • האם יש מי שייקח אחריות בחברתכם כדי לנהל אותה בשוטף? (העלאת תכנים,יצירת שיח, סינון מצטרפים, אישור הודעות וכד')
  • האם יש מספיק תוכן כדי לייצר קבוצה בעלת ערך מוסף אמיתי?
  • אין לקרוא לקבוצה בשם המותג/חברה אלא לפי עולם התוכן בו עוסקים
  • מומלץ לייצר לוגו קבוצה המותאם בצבעיו לחברה שלכם (קשר תת מודע)

יש לכם עוד טיפים בנושא? אשמח לשמוע על מנת לצרפם לפוסטים הבאים!

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *