כך תשווקי את העסק שלך גם בזמן שאת ישנה


כולם מדברים על "קמפיין" ומתכננים אותו, מודדים אותו, שואפים אליו..נדמה שזה ה"buzz word" החזק ביותר בתעשיית השיווק הדיגיטלי. אני רוצה לעסוק בשיטת שיווק אחרת, שאינה קשורה לקמפיין והיא השיווק האוטומטי.

בניגוד לקמפיין שתחום בזמן, מוגדר,קצוב ומדוד לעילא, (וגם עולה כסף כמובן) הרי שזוית הראייה של השיווק האוטומטי (בזמן שסופרים כבשים…) הוא שונה לחלוטין.

הרעיון פשוט: שהלקוחות יחפשו ויגשו אל התוכן שלך 24/7 ולא רק בזמן קמפיין. לא המצאת הגלגל,נכון. אבל תמיד צריך להזכיר לעצמנו את העובדה הזו כי השיווק הזה פשוט עובד. ואין פה טריקים וצורך בידע טכנולוגי.

שיווק אוטומטי – מה הכוונה? במקרה זה נעסוק בהגדלת הנוכחות הדיגיטלית. נטפח אותה. וכך הלקוחות יוכלו לפגוש את התוכן שלנו (והעסק שלנו) כל הזמן ולא נהיה במודעות שלהם רק בזמן התחום של קמפיין. תרצו, זו השוואה בין ספרינטר לרץ מרתון.

אז מה ת'כלס עושים?

1. להשקיע באתר. ההשקעה בתוכן פוגשת 24/7 את הלקוח המחפש ברשת את הפתרון לבעייתו. ככל שתרבו ביצירת תוכן ותהיו עקביים תקדמו את הסיכוי לפגישה נכספת זו ותקדימו מתחרים שאין להם אורך נשימה להשקיע ביצירת תוכן. זה אולי נראה קצת כמו לעסוק בדבר שלא באמת יודעים כמה יקדם את העסק שלנו ולא ניתן למדידה, אבל ..זה רק נראה ככה…איך אומרים, "כל הטורח בערב שבת אוכל בשבת".

2. להשקיע בקידום. SEO MARKETING. מדוע השקעה בקידום אורגני היא פשוט השקעה חכמה? כי גם במקרה זה לא מדברים על קמפיין תחום בזמן אלא ביצירת נוכחות הולכת וגוברת המניבה פירות כל העת.

3. מיילים אוטומטים. ניתן לשגר מיילים מותאמים אישית ללקוחות פוטנציאליים (דרך מערכות כמו זו)  ובכך להתאים את המסר ואת השעה הנוחה ללקוח.

לדוגמא, אם לקוח פנה אליכם בנושא מסויים והתלבט ולא נסגרה עסקה ובדיוק הכנתם תוכן הקשור לשאלתו, שגרו אליו את המסר וקבעו את המסר לשעת הערב (או הבוקר המוקדם), שזה זמן שאתם יודעים שהוא פנוי לשבת על מיילים. אם תרצו באמת להשקיע, בצעו שינויים, ניואנסים, בתוכן, ושגרו אותו למספר לקוחות פוטנציאליים.

לא צריך "לחזר" יותר מדי, רק לשגר מדי פעם מיילים שמעניקים לאותם לקוחות פוטנציאליים ערך מוסף גבוה. אם לא יתקשרו עכשיו  (כי אולי דברים לא הבשילו אצלו ושאר סיבות )אין ספק שתישארו בתודעה והלידים הנכספים יגיעו.

4. פזרו תכנים ברחבי הרשתות החברתיות דרך שימוש במערכות אוטומטיות כמו HOOTSUITE.זה עוזר לעסק שלכם להיות בתודעה של הלקוחות כל הזמן, ללא הפסקה וגם ללא מאמץ (זוכרים..? עדיף לספור כבשים בחלום מאשר לעבוד קשה).

שוב, חשיבות בניית הנוכחות שלכם (עמוד פייסבוק, קבוצת פייסבוק, פרסונה בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין ועוד) היא דבר חשוב כי אתם תופסים בעלות על ידע מסויים ומשגרים אותו לקהל (הלקוחות ובכלל) דרך ערוצי הסושיאל שלכם.

גם אם הקהילות שלכם עדיין קטנות תתייחסו לזה כאל השקעה שווה וארוכת טווח כי הידע נסרק בגוגל. ותמיד יהיו אנשים שיחפשו את הידע הזה. חזרו על כך עוד ועוד ותגלו שהאנשים הנכונים יגיעו אליכם, הם מחפשים כאמור פתרונות כל הזמן.

לסיכום, ההבדלים בין אסטרטגיית קמפיין לבין אסטרטגיית שיווק שאינו תחום בזמן הם עצומים. זה לא אומר שלא ניתן לשלב ביניהם, אגב. העניין הוא שעל השיווק התמידי (האוטומטי כפי שקראתי לו) לא ניתן לוותר.

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *