טיפים למותגים: כיצד להצליח בהתנהלות מול אמהות-בלוגריות


בימים האחרונים היה באזז גדול בארצות הברית בקרב אמהות-בלוגריות שהתבסס על רקע רשימה בשם Global Top 10 Mommy Boggers to Treat and Pamper in 2012. המאמר פורסם על ידי סוכנות שיווק  שניסתה לבסס את מומחיותה בתחום עולם האמהות.

אך מה שהרשימה יצרה הייתה תחושת אנטגוניזם בקרב אותן נשים ברשימה,עד כדי בקשתן להסירן מהרשימה.

וכל זאת למה? האם להופיע ברשימה כזו הוא לא משאת נפשה של כל בלוגרית?

אז זהו, שלא. כדי להבין למה, צריך להיכנס לקרביים של הבלוגוספירה הנשית-אמהית, וליישם בהתאם. ריכזתי כאן טיפים שליקטתי מנשות מקצוע בארה"ב וכן מתוך ניסיוני האישי הן כמשווקת מדיה חברתית והן כבלוגרית-אמא בעצמי.
למי שרוצה ללמוד את התחום לעומק אני ממליצה לעקוב אחרי מריה ביילי  מMEDIAPOST, שמאחוריה מספר ספרים מצליחים בתחום של שיווק לאמהות בארה"ב.
(Twitter @ MariaBailey).
נטע דורון
הת'ר ארמסטרונג – בין המובילות בבלוגוספירה האמהית בארה"ב. מקור התמונה: http://igossip.com

טיפים ליישום בהתנהלות מול בלוגריות-אמהות משפיעות:

  • כדאי להימנע מלהרכיב רשימת לינקים של "אמהות-בלוגריות משפיעניות" ולקנח בלינק לאתר החברה שלכם. זה פשוט שקוף, שלא לומר מסריח, מה שאתם מנסים לעשות – להאדיר את עצמכם על חשבונן, לזכות בקידום SEO, קידום KLOUT ועוד אינטרסים שבינם לבין ייצור  מערכת יחסים עם הבלוגריות לא קיים דבר או חצי דבר.
  • אם אתם כבר מרכיבים רשימה כזו ונותנים לה כותרת "אמהות-בלוגריות" וודאו באמת שכל מי שנמצאת ברשימה היא אכן אמא..(ברשימה הנ"ל לא נעשה תחקיר ראוי והתוצאות בהתאם).
  • אם אתם מצפים שאותן בלוגריות-אמהות יקחו את הלינק ברשימתכם, ישמחו על העיטור שהענקתם להן ויפיצו אותו – צפו להפתעה. מה שקרה בארה"ב היה שמתוך 100 הבלוגריות ברשימה, 30 (!) יצאו נגד מפיציה, מה שיצר יחסי ציבור אמנם, אבל מאוד שליליים וויראליים ! אחת מהן, לדוגמא, Kelby Carr ,אחריה עוקבות כ 34 אלף אמהות, התרעמה מאוד על שבוצה ברשימה. קלבי היא בעלת הבלוג-אתר TypeaParent. מדובר באשת שיווק ותוכן עוצמתית המארגנת גם כנסים בנושא בלוגרי הורות ובעלת השפעה אדירה ברשת. לזלזל בה ובצורה כה שקופה יצר אימפקט שלילי מיותר לאותה חברה.
  • האמהות לא אוהבות שמכנים אותן "mommy bloggers". זה אולי היה נכון לפעם. כיום אמהות-בלוגריות הן נשות שיווק לכל דבר, מעורבות במדיה החברתית והענקת תוית זו היא כפחיתות כבוד והקטנה שלהן. הן נשות עסקים!
  • האמהות לא רוצות "להתפנק" באמצעות "צ'ופרים", "מתנות" או הטבות קטנות. רק בגלל שהן נשים אין זה אומר בהכרח שאפשר לקנות אותן עם קרם גוף, מחבת או הזמנה לספא+טיסה.  הן רוצות לקבל כסף. רובן עובדות קשה מאוד כדי לבנות את הקהילות שלהן ואת השפעתן ברשת. הן מקדישות לכך זמן רב, לרוב גם על חשבון זמן איכות עם משפחתן.
  • אמהות-בלוגריות משפיעניות אינן רוצות להיות חלק ממשחק ה"פינוקים" על ידי מותגים שלא ביססו שום מערכת יחסים איתן. הן מנסות לבנות עסק. הן לא באמת צריכות את ההזמנה של אותו מותג ל"אירוע מפנק" או "לנסות את הקרם החדש".  הן כבר בעמדה כזו שהן מופצצות בהזמנות ל"פינוקים" וכיוצ"ב. האם הן תעזובנה את משפחתן, תשקענה מזמנן היקר ותגענה להשקה של מותג אם הן בלוגריות חזקות כל-כך המחוזרות תדיר על ידי עוד מותגים? מכאן, שאסטרטגיה הנבנית אך ורק על הענקת פינוקים לבלוגריות חזקות אינה נבונה.
  • אסטרטגיית "אני אפנק את הבלוגרית יותר ממותגים מתחרים לי" – גם היא נדונה לכישלון. אמהות-בלוגריות מחפשות את מערכת היחסים האמיתית עם המותג, וזו אינה נמדדת ונקבעת לפי רף תפנוקים זה או אחר.
  • מה כן?  העניקו לאמא-בלוגרית,בתור מותג מוביל, שקיפות, כנות וערך מוסף בדמות אינטרס משותף לכם ולה. זהו עסק.חד וחלק.
  • אל תזייפו יחסים עם אמהות המדיה החברתית. פשוט מאוד – בנו אחת כזו. זהו אינטרס הדדי משותף, ונכון, זה לוקח זמן לבנות אותה ואין קיצורי דרך. מערכת יחסים דורשת בנייה ואחר גך גם טיפוח. לצפות שאותן נשים תעבודנה חינם עבור מותג  זה לא להבין שמדובר בנשות עסקים ובנשים חזקות!


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *