את מי לאשר כקשר בלינקדאין – כללי אצבע להתנהלות


 

נטע דורון, מומחה לינקדאין, סדנת לינקדאין, פיתוח עסקי לינקדאין
לינקדאין: הגדילו קשרים אבל שמרו על איכותם

אין באמת דברים שאסור לעשות ברשתות החברתיות, הרי ידוע שאין "מבוגר אחראי" או "שוטר לינקדאין", אבל יש בהחלט כללים שלפיהם אני ממליצה לכם להתנהל ברשת הלינקדאין על מנת שתשמרו על חשבון איכותי שיעבוד עבורכם.

אז אילו פרופילים לא מומלץ לאשר?

  1. חסרי תמונה

כי מדובר באנשים שלא השקיעו בפרופיל שלהם מספיק, לא מקצועיים דיים ואם תאשרו אותם חוסר המקצועיות שלהם עלול להשליך גם עליכם.

  1. בעלי פרופיל דל מאוד

מאותן סיבות שציינתי בסעיף 1 – כל היישות של הרשת העסקית לינקדאין היא מידע עסקי לצורך יצירת נטוורקינג וקידום עסקי. לפיכך, אם מישהו מעלה פרופיל והוא כמעט ריק לחלוטין – מדוע שתתחברו אליו? אפשר להקביל זאת לאדם המשתתף בכנס עסקים ומסתובב עם גי'נס,גופיה וחסר תגית שמו. הרי לא תטרחו לכבדו.

  1. בעלי תמונת לוגו העסק שלהם

מהות הלינקדאין היא קשרים אישיים והכרת בעלי תפקידים בחברות. כאשר אדם מעלה תמונת לוגו האתר שלו אין בכך משהו אישי ויתירה מכך: יש כאן חוסר הבנה כיצד רשת הלינקדאין עובדת.

אם נחזור לדוגמא של הכנס: אנחנו רוצים להיפגש עם אנשים אמיתיים, ולא עם אנשים המחזיקים על המצח שלהם שלט של החברה שלהם שלא באמת כאן כדי להקשיב לנו. מניסיוני אוכל לספר שמרבית בעלי הפרופילים האלה, דקה אחרי שתאשרו אותם, ישלחו לכם הודעה מכירתית. אתם לא באמת רוצים קשרים כאלה שמספימים ושלא מקדמים שום אינטרס שלכם.

  1. שאין להם כל קשר אליכם

רשת הלינקדאין אמורה לקדם את העסק שלכם או אתכם בכלל, בסביבה המקצועית בה אתם מעוניינים להשתלב. כדי לשמור על חשבון איכותי וחזק מומלץ לא לאשר אנשים מתחומים שכלל לא קשורים אליכם או נושאי תפקידים זוטרים או כאלה שאין  מצב שתוכלו לשתף איתם פעולה אי פעם. חבל על המאמץ, היו אינטרסנטים!

  1. מתחרים

טוב,כאן זה קצת מתעתע. כי למי בעצם אנו קוראים מתחרים? הרי אפשר לקרוא להם קולגות! אז התשובה פשוטה: הפעילו שיקול דעת: האם אדם זה, כאשר אחבר אותו אלי, וכאשר ייראה את הפרטים אודותיי (פעילות שלי ברשת, קבוצות בהן אני חבר, רשת הקשרים שלי, יכולת לתקשר איתי ישירות ללא בעיה ועוד) – האם זה בסדר מבחינתי? סביר להניח שכן, שהרי אין לכם "סודות אטום" בחשבון, אבל פשוט היו מודעים לכך.

(נכון שיש יכולת להסתיר פרטים בהגדרות החשבון – אבל אני מדברת על ברירת המחדל בה חשבון הלינקדאין שלנו פתוח וגלוי ככל הניתן כדי לקדם אותנו שיווקית).

התחברות אלי בלינקדאין

התחברו אליי בפייסבוק

עקבו אחרי בטוויטר



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *