למכור מבלי להניע למכירה – הייתכן?


בעלי עסקים קטנים נחשפים רבות למסרים של מומחי מכירות ושיווק אשר מלמדים אותם על מושגים כמו "הנעה לפעולה", "תוכן שיווקי", כיצד לבנות עמוד מכירה מנצח, עמוד נחיתה מעולה וכד'. כל אלה אמצעים חשובים ללא ספק והם גם מוכחים מן הסתם בייצור מכירות.

אך מה יעשה עסק קטן, או עסק שאינו קטן בהכרח אך שעושה את צעדיו הראשונים במדיה החברתית? האם ישר יצליח למכור? האם הוא בכלל יודע להתמודד עם כל עולמות התוכן בדיגיטל ותורות השיווק והמכירות?

מנסיוני? לרוב לא. הדברים נראים כה מורכבים עד שהדבר גורם לעיתים ל..שיתוק. ואז לא נעשה דבר.

לכן, אני ממליצה דבר פשוט אחד שתמיד עובד (לי לפחות)  – נסו לא למכור דבר ברשתות החברתיות! ודווקא מתוך כך יבואו המכירות.

למכור מבלי למכור – מה הכוונה?

העניקו שפע של ידע בערוץ מדיה חברתית אחד בו אתם מרגישים מספיק נוח. אם זה פייסבוק, או יוטיוב, או באמצעות בלוג או אפילו דרך יוזר שניתן לפתוח בחינם דרך אתר כמו "מאמרים".

העיקרון הוא העקביות והאיכות: ככל שתעלו יותר תכנים וכאלה שממש יעשו את ההבדל ללקוח, כך תתקדמו במעלה הגוגל. עיניים צופיות של לקוחות פוטנציאליים תקראנה את המסרים. משם הדרך קצרה ללקוחות המחפשים פתרון לבעיה שלהם ולקידומכם כאוטוריטה.

אז נכון שלא תדעו מתי יבואו הלקוחות הראשונים ממאמצי שיווק אלה, ויכול להיות שישנה תחרות, אבל רבים וטובים נפלו על איכות ועל עקביות..ולכן יש לכם סיכוי טוב להצליח.  ככל שתתמידו כך תתקרבו למטרה.

ונעבור לדוגמאות:

דיאטנית ילדים ונוער מאיזור השרון? כתיבת  מאמרים שעוזרים להורה המעוניין לעזור לילדו. תכנים כגון דיאטות מומלצות, "חיזוק ההערכה העצמית של הילד – איך", "מה לא להגיד לילד", "למה הדיאטה ה….לא תעבוד", ועוד. כדאי לכתוב מפורשות בפוסט (אם מדובר בבלוג) תגית "דיאטנית איזור השרון/דיאטנית נוער רמת השרון". וכך כאשר אנשים יגגלו הם ימצאו את אותה דיאטנית ויתרשמו. אנשים יודעים מה הם מחפשים ברשת, לכן נותר רק לפגוש אותם דרך תוכן חכם.

מאלף כלבים ברמת-גן? – מגזין אילוף יישומי ביוטיוב, סרטונים של עד דקה שיעזרו לאנשים בנקודות הכאב שלהם עם הכלב שמשתין להם על הספה..או שגונב אוכל מהשולחן…עוד ועוד סרטונים עם התיוגים הנכונים..ואותו מאלף יתקדם במעלה החיפושים בגוגל ויגיע ללקוחות, כי הם יחפשו מומחה מתחומו.

לסיכום, לא קשה לייצר נוכחות ברשת, צריך רק התמדה ולתת ערך לגולש. התוכן, אגב, לא צריך להיות מאוד ארוך, אלא קצר ולעניין. המכירות מהנתינה יגיעו בוודאות וכל זאת ללא להתאמץ למכור.זו רק שאלה של זמן.

 



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *