האם אתה באמת צריך לפתוח פרופיל לינקדאין? 5 סיבות למה לא כדאי לך להיות בלינקדאין


בסדנא האחרונה שהעברתי לסטודנטים בספיר נשאלתי כמה שאלות מאוד עקרוניות וחכמות בנוגע להקמת פרופיל לינקדאין.

מצאתי עצמי אומרת לחלק מהמשתתפים שיחכו עם הקמת הפרופיל שלהם.

שאני אמליץ דבר כזה..?! כן.

5 סיבות טובות מדוע לא כדאי לך להקים פרופיל לינקדאין

  1. אתה סטודנט, צעיר, חסר ניסיון, לא השלמת את ההשכלה שלך עדיין ושוק העבודה המקצועי רחוק ממך בשלב זה. לפיכך אין לך הרבה מה להרוויח, להיפך, רק תפסיד אם תקים כרטיס אישי בלינקדאין שיהיה רובו ככולו ריק או דל מאוד במידע. איזה רושם זה משאיר עליך? מה מוניטין הרשת שלך מרוויח מכך? כלום.

2. ותיק בשוק. אבל, אתה לא סגור מקצועית על עצמך.

אתה בצומת רצינית בחייך מבחינת קבלת החלטות בקריירה. עד כה לא היה לך פרופיל ועכשיו אתה מתלבט אם להקים אחד כזה. אז אם ההתלבטות שלך שנובעת מחוסר הוודאות "מי אני" מנעה ממך לעלות לאוויר עד עתה, זה לא סתם. אתה חווה ייסורי "מי אני כמותג?"  וזה סימן דווקא טוב.

ולכן רק אחרי שתבין מי אתה ולמה שלאנשים יהיה אכפת ממך תוכל להקים את הפרופיל  כיאות ולהעביר את המסר המקצועי והכי בפוקוס אודותיך היטב.

  1. יש לך הרבה מה להסתיר.

נכון שרשת הלינקדאין היא רשת נטוורקינג נהדרת. אבל היא גם רשת מבוססת דטה עסקית. אז אם אתה מוצא את עצמך מפחד כל הזמן וחושש שמידע רגיש אודותיך, אודות הקשרים שלך, אודות פעילות שלך ברשת ייחשפו ויקלו על המתחרים שלך יש מצב בהחלט שהתועלת תפחת לעומת הנזק שעלול להיגרם לך בהתנהלות פומבית ציבורית ברשת מבוססת דטה עסקית .

ולכן אולי במקרה זה עדיף לשקול בכלל אם להקים פרופיל.

או, הקמת פרופיל עם כל כך הרבה הגדרות פרטיות וסייגים (זו אפשרות קיימת בלינקדאין) – האם תשרת עדיין את המטרה שלך? אם גם אז התשובה היא לא כי אז פרופיל בלינקדאין במקרה שלך הוא לא אופציה בעדיפות הראשונה עבורך.

  1. קהל היעד שלך לא נמצא בלינקדאין.

מבחינתך זה יהיה בזבוז משאבים להיות ברשת חברתית, איכותית ככל שתהיה, אם היא לא תורמת לך דבר. עדיף להשקיע מאמצים בטיפוח הנכסים הדיגיטליים ובפעילות שיווקית עניפה בפלטפורמות שהן בתיעדוף ראשון עבורך. תמיד אפשר להתפרס על עוד ועוד רשתות זו פשוט שאלה של הקצאת משאבים (זמן,כסף). בכל מקרה הדלת בלינקדאין תמיד תישאר פתוחה עבורך.

  1. אתה יודע מראש שאין לך זמן להשקיע בכתיבה ובתפעול מינימאלי של הפרופיל שלך בלינקדאין.

סעיף זה מתקשר לסעיפים 1 ו – 2. כאשר אנו עולים לאוויר אנו מציגים עצמנו בפני העולם, זהו המיתוג האישי שלנו ובהתאם לכך אנו נתפסים על ידי כל הגולשים. אם נציג פרופיל רדוד, שטחי, שלא מבטא את האני האמיתי המקצועי שלנו ברשת זו מה זה יעולל למוניטין שלנו? רק נזק.

אז אם מראש אתם יודעים שאין לכם כוונה או זמן להשקיע ביצירת פרופיל כמו שצריך ולא תפעלו לבסס שם נטוורקינג מינימלי של 500 איש, עדיף שתמנעו מלהשתתף ברשת זו.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *